My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, March 3, 2010

DugaanMu adalah permulaan hidupku

Hari demi hari hati saya makin kuat membenarkan kata hati,
Selalunya hati tak pernah membohongi diri,
Yang lahir dari hati itulah sememangnya realiti,
Aku pasrah menerima segalanya dengan hati yang terbuka,

Andai itu memang takdirku,
Ku mesti tetap teruskan perjalanan yang masih jauh,
Entah di mana penghujungnya kembara hidup ini pun aku tak pasti,
Yang pasti.. dugaan & cabaran tetap ada di setiap langkahku,
Janganlah terlalu lemah dek cabaran,
Kelak dikau juga yang akan merana,
Tapi bekalkanlah kecekalan di hatimu tatkala dirimu ditimpah musibah,
Kerana Dia masih menyayangimu,

Aku sedar, aku hanyalah insan yang lemah di bumi Tuhan,
Insan yang mudah alpa & leka dengan kenikmatan duniaMu,
Akulah insan yang kerdil lagi hina di sisiMu,
Ku mohon keampunan & rahmatMu Ya Allah,
Agar aku bisa meneruskan kembali perjalanan yang terhenti seketika,

Aku bersyukur kerana Kau masih menyayangiku,
Masih menerima aku sebagai hambaMu,
Permudahkanlah setiap perjalananku mencari kedamaianMu,
Agar aku bisa dekatkan diriku padaMu,
Kau tenangkan jiwaku & lapangkanlah dadaku,
Tenangkanlah hatiku menghadapi ujian dariMu,
AMIN YA RABBALALAMIN

4 comments:

  1. smoga hati terus tenang sentiasa

    ReplyDelete
  2. something wrong somewhere???
    jgn sedih2..
    yang patah,tumbuh..hilang berganti...
    let's life go on...
    cheer up luv!

    ReplyDelete
  3. amin....iskh iskh iskh..awat cheqq.....

    ReplyDelete
  4. amin...
    babe be happy yeah...
    xmo sedih2 nih..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails