My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, August 3, 2011

Aku akur keputusan dia...

Akhirnya, petang tadi aku ke JPJ Besut. Dalam perasaan cuak tu aku buat-buat rilek saje. Last week abang aku siap bagi idea lagi ape yang patut aku cakap kat dorang. Sampai je sane, aku terus hulur notis tu di kaunter sebelah kanan sekali. Tak sempat aku tanya pun nama pegawai tu. Terus dia tanya aku...

Pegawai: "Dah koyak ke tinted?"
Aku: "Belum lagi.."
Pegawai: "Kat sini saya hanya check guna mata je. Kalau nampak tinted memang terus saya koyak. Kalau nak check guna mesin, pegi ke JPJ Mata Air, Setiu."
Aku: "Oh, so kalau sy check selepas dari tarikh ni camne..?"
Pegawai: "Kita akan keluarkan notis saman krn melanggar arahan.."
Aku: "Yang tu denda berapa..?"
Pegawai: "RM250. Kalau awak koyakkan tinted tu, sy boleh release kan terus."
Aku: "So, nanti dah xde dalam record la eh..?"
Pegawai: "Yer. Tapi kalau nak try pe gi check pun xpe, Kalau tak lepas, kene koyak jugak then kene denda lagi.."
Adik: "Sebenarnye berapa peratus yg dibenarkan..?"
Pegawai: "50% ketelusan cahaya. So, 50% dan ke bawah... Awak punya berapa?"
Aku: "Seventy percent.." (3x ulang)

bla...bla...bla...... kemudian aku discuss ngn adik aku.

Memang sah2 tak lepas la aku punye, even dari luar boleh je nampak. Dan memang rules dia camtu, tpaksa la akur. Better aku pegi koyak je, then aku pegi pasang balik. Ala, berapa sangat la nak tinted pon skrg. So, aku dah decide akan pegi buang pagi esok, pegi JPJ then pegi pasang balik. 

Xde rasa ralat sangat pun buang, sebab tu mmg tinted asal masa aku beli dulu. So, ape salahnye keluarkan RM150 utk tinted kan.. hahaha! Kat kampung aku murah je.. Bak kata adik aku, JPJ Terengganu aritu tetibe meroyan buat roadblock bagai tahan semua orang. Dia fikir, if dorang koyak pun dorang xleh nak pasang balik ke? hurm........ hape-hape jelah. Yang penting clear record di JPJ. Nak mintak tolong kabel di KL pun tak sempat.... muahahaa!

2 comments:

Related Posts with Thumbnails