My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, July 16, 2013

Pelik ke bercinta?

Pertanyaan seorang kenalan buat saya tersenyum... Ucapan tahniah dari dia sangat saya hargai. But ada satu persoalan yang saya pun tak tahu nak explain camne. Hehe!

Kenalan : "Wah.. tahniah. Dah nak kawin."
Aku : "Thanks.. Jemputlah datang ye.." :)
Kenalan : "Pilihan keluarga ke pilihan sendiri..."
Aku : "Sendiri..." 
Kenalan : "Ohhh bercinta jugak rupanya.."
Aku : Erk... What does he mean? (samar2 bayangan aku rasa nk reply statement tu! hahaha!) Lastly aku jawab, "sy tak bercinta, sy berkawan. Ada jodoh tu adalah... Alhamdulillah..."

Perasaan kasih sayang & cinta adalah anugerah dari Allah swt utk hambaNya. Perasaan nak disayangi & menyayangi tu ada dalam setiap jiwa manusia. Itu adalah fitrah setiap makhluk bernyawa. Terpulanglah pada individu untuk mendefinasikan CINTA itu dalam kehidupan.

Kita tak digalakkan bercinta sebelum bernikah ada sebabnya. Kita hanya manusia biasa, selalu melakukan kesilapan. Im not a perfect person. Im not an angel. Im only a human being. Im not a USTAZAH nak bercakap panjang lebar. Semua orang cerdik pandai dah tahu menilai. Itu bukan satu kesalahan cuma pandai-pandailah menggunakan perasaan CINTA itu.

Pernah dengar pepatah.. TAK KENAL MAKA TAK CINTA? Bila dah kenal, dah cinta, berusahalah menuju ke arah kebaikkan yang mana Allah menyukainya. InsyaAllah, mudah-mudahan kasih sayang antara kita semua sentiasa mekar dengan izin Allah swt. Amin... :)

Ini adalah sekadar pendapat tak seberapa dari aku. If ada tersalah kata, harap dimaafkan. :)

 

 

1 comment:

  1. aku agree habis bab nie. kawan saja. toksah berhurung sana sini macam lalat. habis manis madu dibuang. eh, emo plak.

    tahniah mizah. maaf tak dapat hadirkan diri. masih mood raya. didoakan mizah menjadi isteri yang solehah dan sentiasa menyejukkan hati suami.

    tahniah! tahniah!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails