My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Thursday, October 8, 2009

Perihal 3 Kasut

Salam semua.. lame sungguh xupdate blog. Datang2 je post n3 sal kasut.. =)

Teruja nk post sebab dah lame org xbelikan aku benda.. =)
Last saturday, aku & makcik aku ke Giant Seksyen 13 tu.
Sebabnye nak beli penyidai baju yg tetibe patah riuk pagi tu.
Katanya berat dek baju-baju kurung aku yang xsampai 20 pasang pun. adeh.

Dipendekkan cerita laa kan..

Dah abis bayar sume benda, kitorang pun jalan2 pusing disekitar bangunan tu.
Tgk2 orang bukan men rancak lagi duk beli belah... membeli dan terus belah. hahaha..
Sedang duk pusing tu, makcik aku terpandang kedai jual kasut-sandal.
Makcik aku ni mmg teruja bab2 ni.
Even bkn dia yg nk pakai, tp if dia bekenan dia akan beli utk sesape je asal dia boley tgk org pakai. adeh.


Makcik aku tanye... "Taknak ke ni..?" Aku diam duk pk jawapan...
"Xyah laa.. ari tu dah beli 2 pasang kasut." (sengih)
Tapi dlm hati.. best gak klu dpt ni.. hahhaa..
Lepas tu aku duk belek2 n try gk la kn pakai kt kaki. adeh senget tol.
"Haa.. lawa la Nor. Ambik jelaa.. ambik je yg tu."

Aku pun xde la buang masa sgt, terus kasi kt cashier tu tapi makcik aku yg bayar.. =)

Xsampai 3 minit, tetibe makcik aku bersuara..
"Haa... yg ni pun lawa laa. Ambik la yg ni 1 lagi.."(tergamam 3saat)

Erkkk makcik aku ni biar betik. Tp, rezeki jgn ditolak.. =)
Terus bayar pulak yg 2nd sandal. Then kitorang terus pulak jalan ke depan lagi.
Tetibe, dia jenguk lagi kt kedai kasut ni plak.
"Nor.. molek gak ni klu pkai ni. Xnak ke?"

Kali ini aku cuba utk kata 'tak' sbb td da beli 2 pasang.
Even murah je tp ak xsampai hati. adeh...
"Ish xyah laa.. tadi da beli 2 pasang. nant bulan depan gaji pulak."


Lepas tu, aku tarik tgn makcik aku nak kuar dr giant tu.
Sampai je kt McD tu, dia pndg aku.
"Ish rase bekenan plak kt sliper td. Beli jelaa.."

Lame gk aku pk nak ckp Ya ke Tak.
"Yelah2.. ambik jelaaa... adeh"

Adoilaa.. xsampai ati tol. Tp kang klu xambik kecik lak ati dia.. =(
"Terime kasih Mokda..."
(ckp dalam hati je.. adeh)

Ni la 3 kasut ituuu =)


Footnote: Even bukan kasut branded aku suke je as long as aku rase comfortable tuk berjalan +melompat+berlari.. =) Tetibe terharu sbb mak aku pun xmewahkan aku camtu... erkkkk. Klu aku tinggal dia sorang2, mesti dia sunyi... =(


5 comments:

  1. hahahaa..nak kenai makcik izah tu bleh...nak beli kasut gak arr...

    ReplyDelete
  2. haah boley2.. klu baik ngan dia sume mende dia kasi..
    bkn stkt kasut... duit cash sedebuk pn dia bui.. ahahah

    ReplyDelete
  3. miss izah selamat hari raya....
    lepas raya beli byk kasut ya...
    hehehehe/....nasib baik ada org
    belanja...

    ReplyDelete
  4. Dear Izah,
    best nyer dibelikan kasut.

    comel jer kasut tue..

    baikyer ler makcik..

    mmm, giant seksyen 13?

    asal tak g MPH.. aku kat sana..

    hehe..

    ReplyDelete
  5. Besi,
    salam aidilfitri to u too :)
    maaf zahir batin..

    tu laa.. lepas raye baru dpt kasut raye. hihi

    Pearls,
    ehhe tenkiu dear..
    dah xde org dia nk blanje, dear..
    i jela yg ade.. hehehe

    yeke?? wuawawa
    klu x ley jupe.. adeh

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails