My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Thursday, September 1, 2011

Tak mampu melawan takdirNya

Assalamualaikum & selamat hari raya....


Sesungguhnya aku tak mampu melawan takdir yang mendatang. Buat masa sekarang, aku tetap akan lalui & harungi apa yang sudah tertulis untuk masa ini. Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Aku hanya mampu berdoa untuk lakukan yang terbaik untuk hidup aku. Apa kata orang, biarkan. Sampai bila kita nak dengar cakap orang. Kalau kita terpengaruh dengan kata-kata orang, apa guna kata hati sendiri. 

Kenapa perlu sisihkan diri sendiri. Orang lain tak berhak untuk menentukan hidup kita. Segalanya di tangan Tuhan. Mendengar pandangan orang memang boleh, tapi fikirkanlah untuk diri kita sendiri. Mana yang baik, teruskan. Mana yang dirasakan tak elok, tolak tepi secara sopan.. hehehe!

Apapun, kita hanya manusia biasa. Apa yang tertulis untuk kita, itulah takdirnya. Kita tak mampu melawannya. Mesti ada sebab musababnya, bukan? Dia tahu apa yang terbaik untuk kita & Dia sudah menulis setiap perjalanan hidup kita.

Notakaki: "Ya Allah, Kau dengarilah doa-doa di setiap sujudku. Kau kurniakanlah keberkatan hidup kepadaku. Kau perkenankanlah setiap bait-bait kataku. Semoga limpahan rahmatMu sentiasa untukku. Amin..."

3 comments:

  1. sabar ye...
    dugaan hidup tu mendekatkan diri kita kepadaNya..

    Dugaan kamu begitu, dugaan cik semut begini..
    yakin lah kepada Allah.. pasti ada hikmah di sebalik semua ni.. =)

    Doa selalu....

    ReplyDelete
  2. Ya Allah..dengarkanlah pengharapan hamba-Mu itu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails