My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, June 19, 2013

Bermanis muka belum tentu baik hatinya...

Bukan sengaja nak berprasangka buruk pada orang tapi seharusnya kita perlu teliti & berwaspada dengan orang sekeliling. Sometimes, orang yang kita harapkan sebenarnya tak sebenarnya membantu kita. Jangan terkejut jika orang yang kita tak terfikir langsung di fikiran akan datang time kita susah.
 
Yes... semua orang boleh cakap itu ini. Guruh berdentum gayanya. Tapi last-last diam sepi tanpa ada apa-apa. Kata orang tua dulu2, dengar boleh, nak percaya tu jangan 100%. For sure jangan menaruh harapan tinggi sangat dengan kata-kata orang, belum tentu ada betulnya. 
 
Sakit hati?? For sure.. rasa tertipu pun ada kan. Tuhan je tahu. Tapi nak membalas dendam tu tak sekali-kali. Apa salahnya kejahatan dibalas dengan kebaikan & senyuman. At least dapat jugak kita pahala.
 
Orang yang menabur janji tapi memungkirinya adalah munafik. Nauzubillah. Mintak jauh, but memang wujud dalam keadaan sekeliling kita. Kekadang orang lebih banyak bercakap tu lah lebih banyak mende tak betul dia taburkan.

Notakaki: Kalau rasa tak pasti nak berikan sesuatu, usahlah berjanji seolah-olah anda mampu.
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails