My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, June 19, 2013

Ia sudah diatur indah...

"Jangan cemburu dengan rezeki orang lain jika dia menerima lebih banyak rezeki darimu. Allah dah susun cantik-cantik rezeki kita. Sabarlah..."


Tertarik dengan statement ni. Memang ada betulnya. Allah dah tentukan setiap dari kita rezeki masing-masing. Rezeki adalah sesuatu yang dijanjikan Allah tapi masih boleh diubah dengan doa dan usaha. Doa kepada siapa? Tentulah pada Allah. Dia yang memberi rezeki kenapa kita masih malu & sombong nak meminta dariNya.

Cepat atau lambat, itu saja. Allah tak mintak kita hanya berdoa & berserah. Usaha juga perlu. Siapa yang dapat ubah nasib kita kalau bukan kehendak diri sendiri. Kalaupun orang lain terima lebih banyak rezeki darimu sekarang, belum tentu esok lusa juga begitu. Kita sentiasa diuji. Berlebihan rezeki juga satu ujian. Allah nak menguji sejauh mana rasa syukur kita pada Dia. Atau kita terus lupa & alpa dengan semua rezeki yang Allah bagi sehinggakan ia ditarik balik?

Jangan juga fikir bila Allah memberi hanya sedikit rezeki kepadamu, Dia tidak menerima segala permintaanmu. Allah suka bila hambaNya berdoa meminta dari Dia. So, setiap orang ada masa-masa mereka bernasib baik. Hari malang kita belum lagi kita tahu. Berprasangka baiklah kepada Allah. Dia sudah aturkan semua untuk kita.


Notakaki: Janji Allah itu pasti, kekadang manusia yang tak sabar menanti. :)

1 comment:

Related Posts with Thumbnails