My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, March 15, 2011

Senyum... 1001 makna akan terungkai

Assalamualaikum & morning...

Cute je kucing ni senyom... ;)

Senyum tak bererti kita happy. Menangis pun tak bermakna kita bersedih. Tapi senyum mampu memberikan 1001 jawapan kepada orang sekeliling.

Kadang-kadang, kita tak mampu merungkai jawapan secara terang-terangan kepada sesiapa pun yang bertanya. Namun, secalit senyuman sudah cukup untuk membuatkan orang sekeliling berhenti dari bertanya. Tak semua orang dapat berkata-kata dalam semua keadaan.. sedih, gembira, kecewa, terluka. Namun, ekspresi or riak wajah yang kita pamerkan jelas menunjukkan apa yang sedang kita alami sekarang.

Senyum kan satu sedekah. Tak perlu membayar walau sesen pun, lagi pulak ditambah dengan ganjaran pahala. Tak salah murah memberikan senyuman kepada sesiapa pun yang memandang, asalkan jangan murah harga diri. hehehe!

Senyum jugak akan membuatkan anda cukup-cukup rilek, walau terlalu banyak beban yang menghimpit diri. Bila kita senyum, dunia pun turut tersenyum. Mana tau, dengan senyuman anda tu, ada pula yang terjatuh hati dengan senyuman tu kan... So, setiap senyuman yang diukirkan akan pasti ada yang akan menyukainya. Even orang cakap senyum kambing sekalipun, tetap cantik pe... sape cakap senyum kambing tu buruk? huh!

Nak tengok kambing senyum ke?? hehee

Manje gituuuuu kambing ni senyom! ;)

So, after this.. rajin-rajinlah tersenyum k. Kalau senyum sorang-sorang pun ada makna jugak. Tapi bukan dalam topik sekarang. ahakss! Senyum mampu menceriakan hidup kita & orang-orang di sekeliling kita. 

Senyum.... senyum.... senyum.... auwwww chomelnye! hehehe!

1 comment:

Related Posts with Thumbnails