My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, July 27, 2011

Cinta yang tak kesampaian....

Siang tadi terjumpa dengan kawan sekampung. Tapi agak lama tak bersua. Yelah, aku jarang balik kampung, kalau balik pun tak sempat nak berjalan rewang-rewang umah jiran. Banyak betul yang diceritakan & banyak jugak mende yang dah terjadi yang mana aku langsung tak tahu.

Sedang asyik tanya pasal keluarga dia, tetiba aku bertanyakan tentang abangnya. 

Aku: "Eh, abang kau dah kawin belom..."
Dia: "Belom... awek dia mati kan aritu..."
Aku: (tergamam) "oh yeke... bile? nape?"
Dia: "tahun lepas.. masa raya haji. sakit barah otak. pagi raya..."
Aku: "oh yeke....."

Hurm... begitulah kisahnya manusia yang hidup hanya sementara. Kadang-kala kalau sekuat mana pun kasih sayang kita kepada seseorang, tapi jika Dia tidak mengizinkan kita untuk terus bersama, ia pasti takkan terjadi. Abang kawan ku itu memang bercadang utk berkahwin, tapi apekan daya... bakal pasangannya dijemput dulu. Bila difikirkan balik, memanglah sedih. Tapi lagi sedih kalau mereka sempat bersama hanya untuk sementara. 

Apapun setiap kisah yang terjadi pasti ade sebabnya. Tapi kan... ade tapinya pula dalam kisah ini... jeng jeng jeng....

Arwah awek abang kawan aku tadi memiliki seorang kembar. Yang menariknya, si kembar itu jugak menaruh hati terhadap abang kawan aku ni. Tapi cinta si kembar pula tidak berbalas.... Sampai di saat si kembar ini mendirikan rumah tangga, pun dia masih menghubungi abang kawan aku ni.

Macam-macam hal.. tapi sampai sekarang abang kawan aku ni masih belum menemui pengganti. Mungkin ada yang lebih baik untuknya...sebagai permaisuri hidupnya. Amin

Notakaki: Cinta sesama manusia takkan kekal selamanya, tapi cinta pada Yang Maha Esa akan kekal sampai mati....

3 comments:

  1. Ok ckp kt abg kwn u tu, i single lg. Kah3. Joking. Everything happen for a reason dear.

    ReplyDelete
  2. sabar yunk.... semua yang jadi ade hkmah nye... dah smpai ajal ... n mybe bkn jodoh mamat tue ngn minah tue... =)

    http://www.coretanhatiku90.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. pasti ALLAH akan menemukan yang lebih baik

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails