My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, July 29, 2011

Yang dinanti tak kunjung tiba, lain pula yang datang...

Penantian satu penyeksaan kata orang & kata aku juga. Tapi dalam hal ini tak melibatkan diri aku. Ini adalah secara umum. Biasanya, apa yang kita taknak tu lah yang datang muncul secara tiba-tiba. Tanpa kita duga & tanpa kita sangka. 

Sedangkan ada sesuatu yang sedang kita nantikan..masih juga menjauh tak kunjung datang. Intai kiri intai kanan masih jugak tiada kelibat & suara. Juga tiada tanda-tanda kehadiran sesuatu itu. Masihkah ada kesanggupan untuk menanti dan terus menanti?

Apa yang ada di depan penglihatan sekarang ni cukup jelas. Maknanya.....? Maknanya anda dalam melihatnya secara terang-terangan. Tapi kenapa masih cuba untuk menjauhkan diri seolah-olah ada satu benteng konkrit setebal 20 inci yang menjadi penghalang di tengah-tengah.

Adakah masih mengharapkan sesuatu yang tak pasti atau tak mungkin berlaku lalu membiarkan yang bakal terjadi ini lesap begitu saja. Melemparkan ia jauh-jauh supaya takkan kembali lagi?
Jangan ditangisi ape yang telah pergi & jangan ditunggu lagi yang tidak pasti kembali. Namun, hadapilah sesuatu yang bakal terjadi & jadikanlah hidup anda seindah maksud yang tersimpan disebalik nama...

2 comments:

  1. jgn letak harapan yg tinggi..kang gayat lak

    ReplyDelete
  2. gua suka gaya penulisan lu, sebab macam lebih dari pengaduan hati lu sendiri.

    Hati dalam bahasa arab, qalbu..terlalu banyak di sebut dalam al-quran. Malah hadis nabi s.a.w pun banyak menceritakan tentang hati..

    sebab tu bila hati bercakap, ia 90% jujur, melainkan ada bisikan syaitan..

    tenangkan hati dengan kalam ALLAH, tenangkan dengan itu. insya ALLAH..

    Soal pengharapan itu adalah hubungan kita dengan ALLAH, masukkan dalam doa kita..ya ALLAH, terimalah pengharapan hamba-MU ini..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails