My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Sunday, September 5, 2010

Kejayaan hak milik semua... InsyaAllah

Assalamualaikum & happy weekend.

Biasanya, kalau kita tengok Disable People a.k.a OKU ni mesti kita pikir dorang tak mampu nak buat apa-apa. Allah jadikan dorang camtu ada hikmah. Bukannya dengan ketidakupayaan dorang tu, dorang terpaksa bergantung harap kepada orang lain sepenuhnya.

Aku tertarik untuk berkongsi 1 kisah tentang pasangan suami isteri yang mengalami kecacatan pekak & bisu. Tapi masih punya kesempurnaan anggota badan yang lain. Allah Maha Adil.

Namun, tidak disiakan-siakan segala anugerah yang dikurniakan walaupun mereka pekak & bisu. Mungkin kita pikir mereka hanya hidup dalam kelompok mereka saja. Tapi mungkin hanya sesetengah darinya. Macam pasangan Roslan & Sue ni, boleh bergaul dengan kelompok normal cam kita ni. Malah, dorang memang dpt menyesuaikan diri dengan persekitaran tu.

Aku nak kongsi apa yang mereka berjaya lakukan sama jugak macam kita boleh buat. Pasangan ni menceburi bidang jualan langsung under HR MARKETING SDN BHD. Apa yang mengagumkan, hasil yang diperolehi mereka lebih dari apa yang kita jangka. Kejayaan luar biasa. Dengan hanya menggunakan bahasa isyarat mereka boleh menarik perhatian manusia normal. Dan sekarang mereka sudah mampu berdiri sama tinggi dengan orang lain. Kagum betul aku dengan dorang.

Jangan perlekehkan kekurangan orang. Aku sematkan dalam diri, jika dia boleh.. takkan aku tak boleh. Aku jadikan mereka sebagai pendorong untuk aku berjaya. Yang penting usaha luar biasa yang dilakukan. Lakukan apa cara dalam kehidupan kita dengan gaya luar biasa agar hasilnya juga LUAR BIASA! InsyaAllah... semoga dipermudahkan dalam semua urusan ke jalanNya....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails