My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Thursday, October 2, 2008

My happy ending.. :D

Hari ni hari raya ke-2.. aku ade msg 'pakcik' smlm ckp nk p umah dia.. ok, dia ckp dtg laa.. tp b4 tu call dlu ape2 pn bile dah sampai KB.. niat aku 1 je.. nk menziarah kwn di hari raya.. xde niat lain dah.. Then, around kul10 pagi aku da gerak dr umah.. ngantuk sgt sbb smlm bgayut dgn Abang hampir kul 4 baru siap.. ahhaha

Jln jammed gilew..
biase laa musim raya kn.. tp around kul11.15 aku sampai KB then aku call 'pakcik', tp dia xjwb.. sbb aku xtau lokasi umah dia.. spjg aku drive dr pasir putih, Abang asik teman aku jelaa.. call manjang.. besh! :D
Then, aku gtau Abang yg 'pakcik' xjwb call.. Then, Abang nk tlg aku carikan umah dia.. Abang sanggup dtg jupe aku then kitorang p cari umah dia sesama.. Tp xjupe gk sbb xtau ktne.. area Jalan Bayam tu luas sgt.. xleh nk trace laa area mane..

Time tu aku park kete aku kt Hospital Kubang Kerian, n aku nek kete Abang.. Abang bwk aku lunch dlu sbb aku xmkn ape2 lg sejak pg td.. So, Abang bwk aku ke Pantai Seri Tujuh Tumpat.. nice view!
Boleh pulak Abang ni melalak2 nyanyi lam kete.. ape2 pn aku njoy abis siot!
Dia nyanyikan aku 'Dara Pujaan by L.Ramlie'.... lomantis i ckp sama lu.. ;p
Kitorang lunch kt restoran terapung tepi pantai.. Aku dah rase lain mcm sgt dah time tu.. hahaha so fanni.. But i stil can control my face.. mane boleh tunjuk sgt yg aku gabra time dia duk tenung aku.. ahhaha.. Abang orderkn aku bihun sup.. bole tahan sedap gk supnye.. abis gk aku makan.. beselaa lapar kan.. Abang tersenyum je tgk aku mkn.. hahahaha
malu seyhhhh

Then,abis mkn dah kul 4 lebih.. pastu lalu la area Pasir Mas. Then, Abang tanye xde ke kwn2 aku yg duk area cni.. Then tringat lak kt Abby (Nabihan). Aku terus call dia ckp nk p beraya kt umah dia.. sib baik dia ade kt umah.. Kebetulan, kitorang xsolat lagi.. niat nk tumpang solat sekali kt umah dia.. Then, adik Abby dtg ambi kitrg kt masjid Kubang Bemban.. Sampai je umah Abby, ape lagi.. siap pelok2 ceom laa.. dah lame sgt xjupe dia.. uhuuhuh
Ayah Abby lak cam buat kelakar lak.. uhuhu
Ade ke dia ckp Abang tu suami aku.. gagagaga
Siap ckp sampai ati xajak pn kenduri.. masalahnye kenduri apenye.. langsung pun idak lagi.. gagaagag kitorang gelak sakan laa ptg tu.. sambil2 minum air n pekene kuih raya.. :)

Lepas solat tu sembang lagi.. Ayah dia cam setuju gilew kitorg.. Cam dia lak ayah aku.. gagaga best sgt laa time tu.. baru aku prasan yg aku & Abang rapat gilew time tu.. lupe lak yg kitorang ni b4 dis bese2 aje.. hahahahaha
Siap bersimpuh bagai nk rak plak tu.. amboi Abang pun bkn main lg layan aku.. tp sonok bile igt balik.. tersenyum la aku sorg2.. hahahaha
Abang ni pn sorang.. xabis2 buat lawak.. gelak nk pecah perut laa kitorang.. Ayah Abby lak xabis duk kenen2 aku ngan Abang... aduyai

Balik pn da kul 7 lebih.. Then Abang follow aku dr KB ke Jerteh.. Dia anta aku balik sampai umah.. Lepas tu terus dia balik KB balik.. aduh.. terharu gilew.. aku da sampai umah pn da kul 9mlm.. sib baik umi xmarah.. gagaga
Balik umah gayut lg sampai laa credit masing2 abis... gagagaa
ape2 pn mlm itoo tidur mlm ku sungguh lena..

To Abang: Thanx 4 accompany me 4 de whole day. U make me smile all de day.. I cant forget ur jokes, ur laughs, ur singing! :D



No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails