My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Sunday, July 5, 2009

Ketiadaan yang dirasai

Salam semua..

Haa... cam pelik je kn korang tgk pic kt atas tu.. Klu boleh diukur, cmtu laa tahap boring aku time ni. Tp xde laa aku nk menonggeng cam mamt lam gmbr tu.. patah tengkuk weh! haha.. Sampai satu tahap da boring sgt, siap ade gaya freestyle lagi nk menunjukkan dia bosan! :)

Since last nyte, i feel so lonely & bored. Nuthin to do. B4 dis, adik2 aku yang satu kepala ada kt umah. So, boleh borak2 ngan ganggu dorang. Tp, skrg ni dorang sume da balik ke sekolah & kolej masing2. Sape lagi nk teman & borak2 ngan aku. Mati kutu jugak laa kt umah ni sorang2.

When i woke up dis morning, rase sunyi sepi je umah. Yang ada skrg kt umah hanya 3 orang adik aku tapi dorang sume p skolah la.. sob..sob.. Then, i continue my sleep again. Slalunye, time aku bgn tdo, mesti aku p kaco adik aku lam bilik dia.. Kejutkan dia bgn teman borak ngan aku. Tp skrg dorang dah xde kt umah.. sedihnyeee saye!

DULU.. adik aku slalu ade dgn aku.. men fesbuk sesame.. hembur2 komen lam fesbuk.. duk potpet2 lam YM, siap mintak tlg ambikkan milo ais... haha! ( even bilik kitorang seblah2 je.. ;p)
Malam2 duk borak pasal life dorang. Sonok tau sbb masing2 da meningkat remaja. As a sister, i need to understand them. Be an open minded person to make them feel comfortable to share everything wit me. Sbg akak, i've to make sure dat they do the right things. Life's so complicated. Byk lagi yg mesti dorang tempuh di luar sana. Ecece.. tetiba aku baik plak.. ;p

Aku mmg rapat ngan adik2 pompuan aku. Yang paling besar kt bawah aku pn baru umo 19. So, baru nk kenal dunia katakan.. :) I need to guide them all the time. Biarlah pd hakikatnye aku pn xbetul jugak.. haha.. Bak kata org, biarlah kite xbetul pun, asalkan jd tambah lagi org yg xbetul cam kita ni.. ;p

Berbalik pd crite aku plak.. Camnilah kehidupan sorang penganggur terhebat. Tanam anggur xberbuah pun.. Mane kan nk berbuah, baru je tanam sbln 3minggu.. haha.. plg tak pun 3bln baru tumbuh buah.. betol ke? haha..

Time aku pegi Dungun 2ari lepas, jumpe yg kazen. Cam biase laa soklan yg ditanye bila dah abis stud ni.

"nape xtry apply cikgu je.. suh umi anta kt PPD tu.." aku senyum je..
"hahaha.. malas la jadi cikgu.. tp klu sementara tu leh jugok." menjawab tu.. hahaha

Aku mmg ade plan nk apply cikgu sementara ni tp xterjalan lagi tangan ni nk p settlekan ape yang patut. InsyaAllah my mum boleh je tlg kot.. hehhee.. Tp tgk keadaaan dlu la.. mayb by nexweek aku akn motivate diri nk settlekan ape yg patut. Camnilah aku, duk saje2 kan boring, tp org suh apply keje asik tertangguh je.. Mana satu ni?? adeh. aku sendiri yg perlu wt keputusan. Mane boleh suh org len wt keputusan utk aku plak..

Footnote: Kawan2 di luar sana tu, doa2kanlah aku moga2 cepat dr keje ye.. Mmg bosan menganggur ni.

21 comments:

  1. dia nk bg izah rest puas2 dulu tuh..
    nnt dpt keje xleh nk rest dah..=D

    gudluck babe!

    ReplyDelete
  2. sabar laling.. cr kje mmg takes time.. been in ur shoew b4. patience is the key!

    well utk jd cikgu, if for the sake of nk kje, then go 4 it.. if u want money then its not a good choice. coz u know la being a techer u only get ur salary dlm 3 bln lepas kje la..

    but then its ur choice.. kalo kje pn ok.

    ReplyDelete
  3. hye dear..
    cepat dapat keja ok..
    hehehe..

    bosan sangat ke nie..?
    huhu..

    oh ye dear..
    my celcom numb xok now..
    masuk hosp..
    haha..

    so, dg oni available..

    you tk cr ok dear..

    love ya..

    ReplyDelete
  4. try your best ek!!hope cpt dpt keje.xpn izah bukak ladang anggur je la.huhu..gdluck k!

    ReplyDelete
  5. ella,
    hehe yeke cmtu.. adeh..
    tp agak bosan laa ella..
    tQ dear!

    nadea,
    hehe ntah laa yunk..
    i pn duk pk2 lg nie..
    nk apply ke xcikgu sementara tu..
    kene istikarah dlu nampknye.. :)
    tq yunk!

    ReplyDelete
  6. pearls,
    ehhe tenkiu my dear..
    pray 4 me ok..
    alamak.. bape ari ur celcom cuti?? hehe
    heart u too! muah!

    miszroxzy,
    hehe tq babe!
    tp ladang i lambat kot nk bbuah.. adeh
    baja xckup.. hihi

    ReplyDelete
  7. miz,ko g dgun miz?
    wat pe?
    eh...ko boring ek...kite sama la...hahaha...tnm anggur x berbuah...
    ak rs klu ak duk ganu msti ak dh dpt keje lor....sbr ek....

    ReplyDelete
  8. nie msti dh bosan thap agung gle nie..
    jgn gtu kak..
    kang tetibe smpi mental hosp lak..
    eheh..gurau sajes..

    ReplyDelete
  9. aina,
    ak p anta adik ak kt uitm dungun laa babe..
    mmg bosan sgt.. dats y klu abah aku ajak p memane aku follow.. uhu
    babe, nk keje ape kt trg ni?? adeh
    cikgu?? huhu

    syima,
    ehhe xde laa camtu dik oi..
    tp bosan yg teramat ni.. rasa cm kosong tau..
    cm xtau nk wt pe..
    xkn nk asik ngadap tenet je 24-7..
    klu jatuh duit xpe gk.. ihihih

    ReplyDelete
  10. celcom cuti lama kot.
    bila dh ok, i will text ya ok.
    haha..
    sabar jer ar.
    haha...
    ok dear..
    u take care ok....

    LOL sarankan sila tdo sepuasnya bagi pihak LOL.
    haha..

    ReplyDelete
  11. dear,
    u suh i tdo sbb u xckup tdo kn..
    camnilah i, org bg tdo puas2 i xmo..
    lepas ni klu dah xckup tdo salahkan keje plak.. hihi

    tdo tu kan nikmat.. nant u tido puas2 eh dear :)

    ReplyDelete
  12. sure dear..
    after 15/7 then i akan tdo sepuas hati..
    haha...
    mcm ar 16/7 and next dh xder keja..
    Hahaha..

    memang cm tu r dear..
    bila ada masa nk tdo, kita lebih suka buat itu & ini. Bila masa dh xcukup tdo then salahkan benda yg buat kita xcukup tdo..
    Hehe..

    ok dear..
    mayb in a minutes i will go home.
    but now dh 3.45am. balik umah around 4.xxam.
    nk tdo..

    ReplyDelete
  13. hehehe
    borink ye!
    nati kalo da sis izah da keje
    hmmmm~
    nati xdpt da borink gni
    so enjoy ur borink k
    hehehehehhehe~

    =)

    ReplyDelete
  14. izah, pekata sementara takde pape nak buat ni, izah gi pejabat buruh dan register nama kat situ. mana tahu dorang call panggil interview atau inform kat mana2 ada kerja kosong.

    takpun, sesambil tenet tu kan, search la job kat jobstreet atau mana2 web. kalau ada rezeki mesti sangkut salah satu.

    orang kata tak cuba tak tahu kan.. so try laaaa. gud luck k....

    ReplyDelete
  15. miss izah...lentok betul tue?
    hehehehe....baru lagikan...rehat2 dulu....

    ReplyDelete
  16. kehkehkeh.. kesian dia boring.. pasni dah keje silap2 lg boring..
    tp ape2 pun didoakan moga cepat dapat keje..

    aminnnnn...

    ReplyDelete
  17. Rasanya, yang ko tanam tu tak match ngan baja..

    Tengok la baja apa yag sesuai ngan tanaman yang ko nak tanam tu!!!
    Dan lagi, bukan main tanam jek..

    Kena gembur2 sikit tanah..

    Siram..

    Pokoknya usaha kena ada...ngeh3X..

    p/s Kalo berbuah nnti, silalah kongsi2 sikit buah tu...aaaahahahah

    ReplyDelete
  18. Pearls,
    biase la tu dear..
    u kn keje.. cmtu laa rasenye..
    i ni lg takut nk face new nvironment.. huhu
    nway, keje ttp keje dear..
    kumpul duit nk kawin plak.. hihi
    go go my dear! heart u so much!

    Rebina,
    alamak.. boring pn leh enjoy eh dear.. hihi
    wokay.. i will but dunno laa sampai bile i can stand on this.. hahaha
    tkcr!

    ReplyDelete
  19. Mama-Danish & Sarah,
    tenkiu mama.. izah da apply sume kt jobstreet., allyhunt job laa.. cm2 laa mama.. hehe
    insyaAllah klu ad rezeki t ade la tu kan.. :)
    kim salam same baby Danish & Sarah :)

    Besi,
    aah..klu i lentok cmtu pth tengkok weh. hahhaa
    mmg la, tapi i need to earn some money b4 my convo day.. sob..sob

    ReplyDelete
  20. langkasuke,
    insyaAllah amin..
    tenkiu my pren.. hihi

    Arryani,
    hahaha izah xambik pertanian dlu sis. dats y i dunno how to gembur2 tanah to make the grape grows! haha
    klaka laa sis..
    tenkiu ye.. nant klu aggur da bbuah, izah buat gathering pakat makan reramai :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails