My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, July 1, 2009

Saya sayang awak!

Rasa badan aku semakin lemah. Aku dah xlarat nk bangun. My mum suruh aku hantarkan barang2 utk adik aku pun aku dah xlarat nak drive. Kepala berat cam ada batu bata 4ketul hempap kepala aku.. Lebih kurang pukul 17.40 aku terima satu msg dr seseorang yang dah lama aku xdengar khabar darinya. Tergamam sekejap tp aku lajukan jejari utk membalas msg dia.

"Salam.mizah ape kbr? kat mane 2? rindu sgt kt mu.."

OMG, dialah ex-rumet aku yg dah lama ak xdgr khabar dr dia. Last sekali b4 puasa last year. Tu pn msg 2,3 kerat je.. AKu pun dia bz ngan stud dia.. Dialah Erda Khursyiah Basir! Terlalu rindu aku pada insan ini. Selang beberapa minit dia menelefon aku. Sempat berborak hanya 4min sbbnye kreditnya dah abis.. uhu

Dia : "Sowi syg.kdit aku abez. Xperasan da ckit..huhu. Xpe.nt aku kol lg k. Aku seyes rindu kt ko. Demi Allah. Emh.nt aku nk jumpe ko tau.xkre! Nk jumpe jgk. Aku mtk maaf slh slap aku kt ko dlu ek.."

Aku: "Da, jgnla ckp cmtu.sdih tau. Nant ak trun kl ak gtau ok. Ak pn nk jpe ko. B4 ni pn ak xcntct sbb tkt ko bz smua.. Ak pn mntk maaf gk ad slh ap2.. Siyes, ak rase nk nangis dpt msg ko td!

Dia: "Dahla 2. Samela kte. Ak pun rase nk meraung.huhu. Kte mule rapat da nk ujung sem. Baru kte tau ati budi msing2 kan. Ko takecare tau.. Love u so much.. muah!

Aku pn xdpt nk call balik sbb aku xckup kredit nk call. Tak sangka dia masih mengingati adik2 aku. Mungkin kitorang xrapat sgt sbbnye masa perkenalan kitorang terlalu singkat. Aku sempat duduk sebilik ngan dia hanya 3sem. Tp terlalu byk kenangan kami bersama.

Sememangnya aku amat menyanyangi dia....

18 comments:

  1. Nice sharing...

    Rela atau tidak rela
    Waktunya kan datang
    Untuk apa menunda
    katakan sekarang


    Kalau Anda hanya punya waktu satu jam lagi untuk hidup dan hanya dapat menelepon satu kali saja, Siapa yang akan Anda telepon , apa yang akan Anda katakan dan mengapa Anda begitu lama menunda untuk melakukannya ?. Atau kalau Anda tahu bahwa salah seorang kerabat Anda hanya punya sedikit waktu saja di dunia ini, apa yang akan anda katakan kepada kerabat anda tersebut?.

    Itulah suatu pertanyaan hebat dari seorang pengarang yang saya lupa entah siapa.

    Hidup begitu disibukkan oleh urusan remeh temeh yang kita lihat seolah-olah besar sementara disisi lain urusan yang kita anggap remeh temeh yang sejatinya justru besar seringkali kita abaikan. Hanya kita yang tahu, kepada siapa “KATA SAYANG” yang sedang kita tunda-tunda untuk mengatakannya, seringkali kita berfikir akan hidup selamanya dan suatu saat nanti kita akan berkeliling untuk menyatakan kepada mereka yang kita sayangi namun sayangnya hidup tidak selalu sesuai dengan apa yang kita rencanakan.

    Kuasa waktu tak dapat dikalahkan, jangankan sewindu, setahun, sebulan bahkan satu detik kedepanpun belum tentu punya kita dan mereka. Dan satu hal lagi yang kita perlu tahu bahwa di luar sana ada banyak orang-orang yang sedang dalam penantian untuk hanya sekedar mendengarkan kata sayang dari kita.

    Kita mungkin tak menyadari betapa berharga dan berartinya kata tersebut bagi mereka, namun saya yakin bahwa Anda pasti bisa merasakan bagaimana bahagianya Anda apa bila mendengar atau menerima telepon dari seseorang yang ada dalam hidup Anda dan mengatakan ; “ sungguh betapa saya menyayangi kamu “.

    Jadi tunggu apalagi, mari katakan sekarang juga kepada orang-orang yang kita kasihi; orang tua, saudara, Istri, suami, anak-anak, sahabat atau siapapun itu.

    ReplyDelete
  2. amboi sayang betul kawan tue...
    bagus la kawan2....
    miss izah...kenapa asyik ke terengganu ke kl.......?
    pegi berubat ke?

    ReplyDelete
  3. kasabaran soultan,
    thnx 4 ur comment.. :)

    ReplyDelete
  4. besi,
    mestilaa syg kawan kn..
    lgpn bile org wt baik ngan kite, kite pon kene wt mende yg sama.. hehe

    xdelaa.. jalan2 je.. :)

    ReplyDelete
  5. so sweet...
    date lah izah dgn mmbr izah..
    mengubat rindu..=D

    ReplyDelete
  6. Salam ziarah. Blog dan posting yang menarik.

    View Profile: Rantong™

    ReplyDelete
  7. ella,
    insyaAllah klu ade rezeki mmg kitorang akan ketemu.. hehe
    doakan eh.. izah rindu sgt same dia

    rantong,
    wsalam.. thnx 4 visiting

    ReplyDelete
  8. izah..jom la date dgn i plak lain kali ye. :)

    mikael zinov.

    ReplyDelete
  9. sis arryani,
    hihi.. bestnye saling merindu..
    ade ke org merinduiku spt aku merinduinya.. sob..sob

    mikael,
    wakaka.. nk date ngan u wtpe??
    nk jejak kasih ke.. har ha rhar

    ReplyDelete
  10. izah..sori dh lama xsinggah sini juge. dah lama x borak2 kan? tggu nad krg bz k?

    bes kn dpt update dr kawan lama? :)

    ReplyDelete
  11. dear!
    tu laa.. windu nk borak2.. potpet2.. hihi
    okay.. juz focus on ur work :)

    aah amat best! rindu gile kt dia.. asik xjupe, xdpt2 jupe.. uhu
    sib baik dia stil igt kita lg :)

    ReplyDelete
  12. hee.. trimas..
    i lagi syg u dear..
    klu x, i xcari laa u hilang rituh.. ;p

    ReplyDelete
  13. sob..
    sob..

    touchin'...

    thanks sweety..

    ReplyDelete
  14. ur welcome my dear..
    jgn sedih2 ye..
    i'll owez b by ur side..
    anytime u need me :)

    ReplyDelete
  15. thanks syg..

    thx for d care and thx for evrytin....

    wish ya luck in evrytin u do..

    God Bless ya sweety!

    ReplyDelete
  16. tenkiu my dear..
    thxn 4 being a part of me and my happiness..
    really appreciate it..

    God bless u too!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails