My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Monday, July 13, 2009

Sunyiku bukan sunyimu

Salam semua..

My daily routine for today cam biaselah. Bangun tdo - kemas umah - cuci pinggan mangkuk - sapu lantai - sidai baju - tgk peti surat kot2 ade surat ke ape. Then lepak2 tgk TV. Xpun borak2 ngan my dad. Kitorang berdua jelaa yang ada kt umah! sob..sob.. sy sungguh sunyi + sepi sendirian xde teman.

My dad pulak xabis2 menjelajah ke kebun duriannye.. biaselaa skrg kan ngah musim buah durian. Byk laa durian yg tersungkur ke tanah. Klu lambat2 pegi kutip nant ade la 'orang utan' yang dtg ambik. Rugi! So, tinggalkan aku sendirian lg kt umah. Terkebil2 la aku sengsorang.. lagilaa sedih daku!

My dad balik dr kebun da tengahari.. Nasib baik sempat budak kecik tu balik dr Tadika. Leh gk teman aku yg duk sorang2 kt umah ni. Aku yg byk berckp.. Adik aku plak cam malas nk layan aku sbb dia mesti pelik kenape kot byk sgt soklan aku tanye..

'Pa, mkn doh ke td? mkn ape? lapar dop? nk air?' See..bertubi2 soklan aku tnye adik aku. Manelah dia xtension ngan aku. Dia dah besar dah. Dah tau prasaan bosan. Tp aku xkire, aku tanye jugak sampai dia jawab! hahaha.. so cruel! Tapi yg plg bestnye, adik aku ni akan jawab.. 'Kak No g ah buat air milo ke adik Upa..' Haa, so, xsia2lah aku tanye soklan pjg berjela kt dia.. Still ade respon dr budak kecik tu.. Ak bkn pe, aku takut dia lapar ke ape. I kan akak yg baek.. (baek laa sgt ;p)

Dari pihak kawan2 aku plak ramai yg duk tanye..
'Ko wt ape je kt umah tu.. xbosan ke..?' maunye xbosan, rase mati kutu dah even xde kutu pn atas kepala.. :)~
Lepas tu sorang lagi ckp..

'Moh le turun KL ni mis.. leh kite p rendek2.. Genting ke..'
aduh, bkn enggak mau laa kwn ku.. duitnye pulak kering. Yelah, rmai lg yg xbayar utang aku ni.. sampai bile ntah nk tunggu.. yang dah tertunggak 2thn pun ade.. hurm.. pk2 laa sendiri. (Norliyana, tunggu ye.. nant kite p ngedate b2.. tunggu laa mektok tu byr utang aku dlu.. Grrr) Aku dah sampai xtau nk jwb ape. Xtau nk buat ape sampai bosan sendiri. (padahal byk je kot hal lain nk kene settle.)

Ok, masuk bab len plak. Time adik aku balik, TV sah2 dah kene 'conquer' kt dia. Asik tgk jelaa Astro Ceria (611) + Cartoon Network + Tom Tom Bak etc... (sampaikan aku leh hafal daa) Sumtimes aku duk lepak skali dpn TV jadi tukang gelak! hahaha.. Nmpknye xde chance laa utk aku tgk TV tu.. Last2 masuk bilik jelaa.. Layan lagu plak.. Xsempat 3 buah lagu aku dengar, still jugak rasa bosan.. (wut shud i do ah.. can u tell me?? Grrrrr) - teremo dgn diri sendiri.

Petang plak, almost 3.30 o'clock.. My mum balik dr skolah. Aku suke nyorok lam bilik. Tp aku dgr umi aku tnye adik aku..

'Kak No mane, Kak No?' umi aku tercari2 aku laa tu.. whee~
'Ada dalam bilik...' budak kecik tu jawab

Aku mmg suke men 'hide n seek' ngan umi aku. Nak kasi dia suspen skit. Sumtimes, aku nyorok (lepak2 duk tepi tgkp) dlm bilik my bro then dia p intai lam bilik aku xde. Kebetulan pulak adik2 aku xpasan aku terjah masuk bilik tu sbb masing2 asyik duk tgk TV sampai xsedar aku lalu depan dorang. hahaha.. i laik! My mum cari dlm bilik aku xde, so terjerit2 laa dia panggil 'Nor...!' 'Nor...!' hihihi.. Sumtimes aku xsahut pun pggilan mak aku sbb nk tgk my mum dtg cari ke xkt bilik abg aku nie.. (aku xjaat, juz notty skit je.. saje nk gurau2..;p) Lepas dia dtg jenguk, aku sengih je cam kerang busuk... Heee ^_^ -> dah abis babak petang!

Malam pulak menjelma.. Sib baik today xbukak puasa sengsorang.. Smlm sedih coz bukak puasa sorang diri.. Kiri, kanan, depan, belakang ade seat kosong je yg kelihatan.. uwawawa! Today, my mum masak kuew teaw goreng. So, mkn tu jelaa as a juadah bukak puase.. Ni nk masuk part sedih balik nie..

My dad ke masjid laa cam biase, my adik yg Standart 6 tu ade xtra class, then my mum pun kene pegi skolah.. ade kelas jugak! sy sendirian lagi.. bile sy nk berdua, bertiga, berempat, berlima, berenam, bertujuh...? :( Mane sume adik2 saye? uhuhu

Apelah nasib aku. Asyik kene tinggal sorang2 je kt umah. Sib baik aku berani.. (berani ke? sumtimes kecut perut gk.. haha) Sbb skrg ni area umah aku byk penyangak + pencurik! Semuanya budak2 dadah yg terlepas dr lokap.. Adeh! Daku takut tp daku buat2 berani sbb... mmg kene berani laa. Lepas tu terus kunci sume pintu umah. InsyaAllah xde apelah kot. Hope my dad balik la awal skit dr malam ni. Klu x, dia slalu je pegi undangan solat hajat ke ape.. sob..sob.. <-- time aku ngah taip N3 ni aku kesorangan laa ni.. duk diam2 je lam bilik cam kucim takut tikus.. eh..eh.. tebalik plak.. cam tikus takut kucing lah... hahaha (aku xreti buat lawak, klu xmest da p odisen RajaLawak.. tp My Dear suke buat lawak.. slalu buat sy gelak.. i miss dat moment lah! sob..sob..) eh..eh.. da lari topik.. Grrr

Tik.. Tok.. Tik.. Tok.. ( Bunyi jam dinding..) + Meow.. Meow.. (bunyik anak kucing kt luar rumah.. Grrrr)

Footnote: Rasa nk p pusing jarum jam suh cepat. Hoping dat masa cepat2 laa bergerak, nak dorang sume cepat2 balik.. I cnt stand nmore lah. Sbb daku sunyi sendirian.. Takut tu sikit2 jelaa.. hahaha..

30 comments:

  1. kisah yang menarik sweety..
    suke jer i baca even aku duk d panggil oleh keja..
    hahhaha...

    cian juga sayang i nie..
    kalau dekat2 u leh ar temankan i kat opis nie. balik sama, tdo subuh... haaa...
    tu my life plak..
    ok..
    ok..
    aku citerkan kisah aku plak ok..

    10/07/09:
    I terjaga lambat. masuk opis lambat. i g tau org opis i pening..
    Bos putuskan sabtu cuti. Balik jam 4.30am (sat)

    11/07/09:
    5.00am tdo.
    5.43pm terjaga.
    bangun, mandi, makan, borak ngn kwn.
    1am, lapat balik i keluar mkn ngn kwn umah. restoran dekat jer.
    after dat, i bersihkan bilik mandi, jemur pakaian..
    3am, tdo.

    12/07/09:
    3pm i g opis til 5.05am (mon)

    13/07/09:
    7.45am i terjaga.
    siap g opis til now...

    hehhee..
    sekian laporan...

    nway dear, juz njoy ok...

    sedih plak i bila u nak sedih2..
    sob..
    sob..

    sayang u ok..

    ReplyDelete
  2. wohaa.. ur schedule lg gempak dear..
    i ni penganggur terhebat je.. ape laa sgt compared ngan u.. haha

    ckp kt ur boss, leh xprepare 1 bilik khas tuk u.. haha
    subuh2 baru balik.. penat tue..
    tp dear i ni kuat jugak ek.. sbb pakai red jacket kot.. hihi

    syg u jugak!

    ReplyDelete
  3. hehe..
    me now in red jacket...
    hehe..

    love dia jaket...
    dh banyak keadaan dier temankan i..
    sayang jaket nie..

    xper, i lagi suka tdo dekat umah...
    even kejap tapi best...
    yg xtahan, terjaga lewat.. adoilah..
    gelabah siot...
    mujur opis dekat jer..
    kalau jauh, sabar jer ar..

    i xder life ar dear...
    rasa mcm ntah ar..
    haha..
    kwn i yg kat rumah pun dh terbiar dh..
    cian dier.
    hari sabtu lepas tu jer dier bermanja-manja ngn i. even dier kata ader masuk bilik i pun memang xsedar ar.. tdo jer dear u nie.. peluang keemasan mesti nk tdo kan..

    hopefully wed nie i balik awal coz dier nak makan laksa.. nk temankan dier.. cian dier...
    hohooooo..

    i baru dine tadi..
    full...

    hehe..
    mujur u berbuka berteman kali ni..
    xder ar u sedih sangat kan..?

    ReplyDelete
  4. ur red jacket tu is ur loyal buddy tau.. hehe
    melekat je kt badan u all de time :)

    sian ur fren tu kn.. xpe, bkn slalu pn kn u cmtu.. certain2 time je.. lgpn bkn u sngaja tggl dia sorang..

    tp i kt umah pn cm duk ostel time sume org blik kg tp i xdpt balik.. uwaaaaa... sedey tau...
    bile da ade sume riuh skit bunyi suasana rumah.. klu x.. malam yang sepi pak abu jual topi laa nmpknye.. haha

    i mkn skit je td.. xlalu sgt.. nth la plak nape..

    ReplyDelete
  5. hehe dah lame gilew i on ym.. adeh..
    tp xpelah.. demi u dear.. i try on ym i.. hihi
    TQ

    ReplyDelete
  6. aku kalo dok umah kat kpg.. mmg akan jadi buhsan gler.. tp tak sunyi la.. sbb ade mak skali... ehehe..

    ReplyDelete
  7. hahaha..
    kalau tak pun xper..
    i pun xkerap layan YM..
    hahahha...
    kalau ader kwn2 yg online then i akan sapa or juz cht with them yg rapat.. hehe
    tp YM i memang on sepanjang masa i kat opis..
    hanya utk kemudahan perhubungan dlm opis....
    but its ok ar..
    no hal....

    kahkah...

    ReplyDelete
  8. Jard,
    i mmg mak i ade je kt umah.. tp siang ari bz kt skolah.. lewat petang baru balik..
    sumtimes tu pegi melawat kwn dia sakit laa ape laa.. huhu
    mlm plak ade kelas malam lagi ke ngajar.. adeh

    Pearls,
    tu laa.. i dah bape bulan jugak xbukak YM since 'si dia' xde.. hahaha
    u slalu available or invi?

    ReplyDelete
  9. la..cian dia..meh share sunyi tu ngn akak...nnt tak la sunyiku bukan sunyimu..nnt jd sunyiku sunyimu jua...ekekeke...

    ReplyDelete
  10. hehe boleh2... suke meh klu ade org nk share sunyi2 kite kt cni..
    thibur gk laa ari ni kn ade teman kt seblah.. ngeee~

    tQ sis

    ReplyDelete
  11. patot la izah rajin gile tulis entry panjang2..busan eh? sian dia..this weekend nad balik besut tau!! nak jumpe? hihi :P

    ReplyDelete
  12. Waaaa, jeles nye ngan ko nih....bnyk masa ko yg terluang...

    Meh ar sini tolong akak jait manik,baju nih..

    Dapat duit nnti, kita g genting sesama eh...

    ReplyDelete
  13. salam nor.. boring yer?? naper tak ikut your dad gi kutip durian.. hehe.. cari la aktiviti yang tak membosankan.. menjahit ker.. buat crosstitch ker.. rayau2 blog orang lain ker..

    ReplyDelete
  14. sunggguh detail citer nie....rutin harian yg bosan...haha...
    bosan kan...
    lagi bosan if xde money...
    huhu

    ReplyDelete
  15. nadxoxo,
    aah la nad.. bosan sampai idea mencurah2 cam air.. hihi
    iyeke?? boleh2.. nant calling2 ah.. nant izah kasi nk contact.. whee~

    Sis Arryani,
    Boleh gk cmtu.. nant akak leh jahitkan manik kt baju raya izah skali ah ye.. taun ni nk grand skit.. ahaa

    Hahaha.. kite pegi berdua je tau kak.. ko jgn bawak hero2 ko plak kak.. haru biru! hahaha

    ReplyDelete
  16. Sis Nurdaniella,
    wsalam kak.. aah bosan amat sbb slalu kene tggl sengsoran..klu xde yg len xde laa sepi je umah.. ni x, cam duk lam gua.. haha
    Menjahit xminat.. wah gitu! :)~
    Yg mampu buat kemas umah, sapu sampah, lipat&jemur baju jelaa.. (tu pn klu rajin.. ;p)

    Mimie Dear,
    Tau xpe mie.. money is everythings! hahaha
    xde duit susahlah idop kite.. nk dptkn ape2 yg kite nk pn terbatas.. sob..sob..
    Byk lg list xtcapai neh..

    ReplyDelete
  17. miss izah...buat la jadi sunyi itu indah...leh punya...cuba dulu k...

    ReplyDelete
  18. hehe klu org xde prasaan leh la kot nk wt sunyi tu indah..
    klu time nk beribadah tu elok laa sunyi2... hehe

    tp normal laa as a human being.. mest rase punye smua tu :)
    nway, thnx..

    ReplyDelete
  19. Kak No... Kak NooooOOOOooo... air milo nak jugek...!!!

    ReplyDelete
  20. azman,
    hehehe review je ke?? oklaa tu ;p

    arzy,
    haha buat sdiri laa.. ekau da besor.. nant anak ekau yg mintak tu jgn plak ekau xbuat yoo.. wakaaka

    ReplyDelete
  21. takpe laa... kedekoit.... boyat tulang....!!! gedebusshhh....!!!

    ReplyDelete
  22. ahha den mmg gemok laa.. ekau tu kurus keding ringan2kanlah tulang tu skit.. wakakak

    tumbuk diri sendiri kah?? ;p

    ReplyDelete
  23. den kurus keding memang sentiasa ringan tulang.... orang yg gumuk yang beyat tulang... hahahhaaa.... peace...!!!

    gedebushhhh lagi banyak2....!!!!

    ReplyDelete
  24. nti aku soh anak aku p temankn...

    ReplyDelete
  25. azry,
    ahahah den xkisah pun.. berat tulang ke ape.. yg penting den rajin yoo.. wakakkaa

    nort,
    haha budak2 kecik kt umah den ni pun xlarat nk layan.. nk tmbh lg anak ekau?? hhaa
    cam babysitter lak den jdnye

    ReplyDelete
  26. wah...menarik satu hari cerita......ade durian lagi ke???wah...best tu....

    ReplyDelete
  27. hahaa byk gak laa.. mau kah?? nant i pos.. hoho

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails