My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, October 26, 2010

Tips kesihatan Higoat & SpyRHu - 1

Susu kambing.. minuman sunnah Rasulullah saw. Susu kedua terbaik selepas susu ibu adalah susu kambing, tapi sekarang sudah ramai yang makin melupakan minuman sunnah ini. Penuh dengan khasiat, protein enzim dan mineral yang penting untuk kesihatan tubuh.

Kata Baginda "...barang siapa di akhir zaman, di kala itu ummatku dalam kerosakan, sedangkan dia menghidupkkan sunnahku, wajiblah baginya memperoleh pahala seumpama 100 pahala orang mati syahid..." Renung-renungkanlah....

Dengan mengamalkan susu kambing ini, InsyaAllah badan akan susah untuk dijangkiti penyakit. Dapat mengekalkan kesihatan di samping mengambil peluang untuk memperoleh barakah di dalamnya... Mengapa perlu mempertikaikan kesahihan keberkesanan susu kambing sedangkan ia adalah minuman amalan Rasulullah saw. Apa yang diminum oleh baginda, itulah yang terbaik untuk kita sebagai umat.

"Ketika peristiwa Israj Mikraj, Nabi Muhammad saw disediakan 3 jenis minuman oleh Jibrail a.s iaitu arak, madu & susu kambing. Baginda memilih susu kambing." Itulah minuman fitrah...

Dengan mengamalkan susu kambing ini boleh mencegah diri dari diserang pelbagai penyakit kronik & penyakit biasa.. Sesuai bagi semua peringkat umur, termasuklah kepada ibu yang sedang mengandung & menyusukan bayi.

p/s: apa salahnya berpesan-pesanan kepada orang sekeliling tentang amalan sunnah ini. Bukan sahaja kita mengejar pahala di dunia, malahan di akhirat jua. InsyaAllah....



2 comments:

  1. huhu~ susu kambing. mmbekkkk~ *lama tak update ;P

    ReplyDelete
  2. yunk, u know what i tak try lg susu kambing tu. hehe ;p malas giler nk bancuh. tp spyhru coffee to so far hari2 i minum ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails