My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Sunday, November 2, 2008

Jalan2 ke Queen's Park...

Hari ni best sgt. Aku, ira & jaja hangout sesama.. Bosan sgt kt bilik. So, kitorang tetibe je decide nak p jejalan.. 1st plan nk p area shah alam je.. kunun2 nak layan makan steamboat jelaa kn sesama.. tong2.
Tp ira lak ckp nk p shopping.. Aku n jaja ni rase cam nak tegelak je.. Sbbnye kitorang xde duit.. hahaha
So, kitorang window shoping jelaa nmpknye.. wheee~
Ira sibuk ajak kitorang p Queen's Park kt Cheras n OU.. Aku on je.. Lgpn minyak kete tong2 la lagi kan.. Decidenye pukul 11am lagi.. Dpt peginye dah kul 3ptg! Yelah, maunye xlewat.. duk cari idea nk p cilok kete sape.. kitorang mmg xmo nk nek public transport. Rimas n lemas laa.. Lgpn jaja lak demam n flu.. Sure penat gile klu nek rapid KL ke ape. uhuhu

Then, try la tanye kete syida zahari.. tp dia lak xbwk kete dtg kampus.. Tetiba ira suh aku msg ranjau.. tp dia lak ade presentation.. nk ambik kete terus dia xmo kasi lak..
suh tggu gk laa dia abis presentation tu.. around 1pm baru dia bg kete.. aduyai..
B4 pegi tu bknnye terus dpt pegi.. Nk bersiap tu bukan main lamenye..
Paham2 jelaa anak dara kn.. Bersiap berjam2 lamenye.. hahaha
Lebih2 lagi aku ni haa... aduyai.. almost 3pm baru leh gerak turun dr penthouse.. :D

Kitorang ikut Highway Kesas.. tu pn tesesat.. ntah ape2 laa.. aku laa penunjuk directionnye.. hahahaa dorg sume gelak je.. tp at least sampai gk cheras indah tu aku tunjuk directionnye.. hehehe
Then, nk p cari Jusco Cheras.. stop kt Esso tanye.. ade laa sorg mamat ni.. bkn main lagi kn beria2 nk bg direction kt kitorg... yelah, org nk tlg ape salahnye kn..
Aku cm faham je direction dia bg tu.. tp dia lak yg pelik.. hahaha
tersesat lg kali ni.. aduhhh!
Ketemuk lagi esso lain.. tanye lagi.. tp bangla lak.. xtau ape2.. ampeh tol..
then ade sorg mamat pakistan ke ape ntah.. dia ckp nk tlg bwk kitorg p jusco cheras tu..
then kitorg follow la motor dia dr blakang.. then, sampai ari bandar permaisuri.. dak ira ni lak tetibe ckp dia dah tau jln.. so, mamat pakistan td tu dah pusing kiri.. tp kitorang ke kanan.. kitorg gelak je dlm kete.. sian gk sbb kitorg xsmpt nk gtau dia yg kitorg dah tau jalannye.. aduyai.. cm2 la.. dia siap stop n toleh kt kitorg..sib bek dia xfollow kitorg pastu.. haahaha
tp kitorg asik gelak jelaa dlm kete tu.. dah la xsmpt nk say Thank! :p
biarkan jelaa.. yg peting kitorg dah tau jlnnye nk p mane...
Then da sampai Queen's Park kul5 ptg.. aduh.. 2jam lam kete.. kebas montot2 aku.. uuhuh
Then, biarkan jelaa ira dgn shoppingnye.. Jaja lak teman aku carik surau kt lam tesco kt seberang jalan tu.. then, mkn eskrim.. best! dah lame gile xmkn eskrim.. huhu
Mix flavour tau.. choc+vanilla :D

Ira shopping sakan gilew.. abis beratus2 dak tu shoping.. aku n jaja ni santai2 jelaa area2 ctu..
dah laa petang tu ujan lebat.. lepak jelaa kt kusi tepi coridor tu sambil2 makan eskrim.. yummy.. sempat sengal gk laa urat kaki bejalan2.. hehee
dlm kul8 lebih kitorg kuar dr Queen's Park tu then balik terus.. ikut Kesas gk.. yg kali ni smooth jelaa.. ehee

Then, singgah TTDI Jaya nk mkn.. aku dr pagi xmkn ape2 lagi.. loya gile rase.. aduhhh..
Mkn kn restoran seafood seri bunga.. tp ampeh tol laa.. xsedap lgsg.. xkenyang!
Then, tringin lak nk mkn nasi beriani ayam madu.. Ternampak lak Shazz Curry House.. tgk2 ade ayam madu kt ctu.. ape lagi.. beli laa.. rm6.50! :D

Balik umah, lepak2 jap.. rest n santai2 kn diri.. ira melaram ngan baju2 yg dia shopping td..kitorg ni pengkritik jelaa.. hahahaa
Kul12 lebih baru rase fresh skit bile dah bersihkn badan sume.. hahaa
then, xabis lagi... goreng plak keropok lekor yg aku bwk balik dr Terengganu semalam..
Layan keropok lekor sambil2 mkn spageti, sushi n nasi beriani ayam madu.. tambah lak tea o panas! perghhhh best gilak!

Pastu mata dah rase lain mcm dah.. dah rase makin nk tetutup.. cmtu la kludah kenyang.. ahhaha
aku da panjat villa aku dah.. dorg stil xmo tdo.. men tenet lak dorg..
aku dengar jelaa dorg gelak2.. aduyai..
tp xsedar laa bile mase aku terlelap... hahahaha
btw, mmg arini sonok gilew.. dah lame xkuar sesama cmtu..
klu norliyana ada lagi havoc.. :D

p/s nex tyme laa nor kite hangout sesama.. nex sem kn plan nk p genting n sunway lagoon.. sure jadi punyo! ehehee
ni ade beberape keping piccas aku sempat snap..
to ira n jaja.. sorry laa coz gmbr u ols xde.. huhu
ira kn ngah driving.. jaja lak kt blakang bz msg2.. :)

bosan2 cmni laa keje nye haa.. tu jaja kt blkg.. :)

rembat spek yg ade dalam kereta itoo

aku lagi... whee~

temenung... ;p

dalam kedai ape ntah.. lupe daaa


~THE END~

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails