My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, November 21, 2008

Malam tak selalu berbintang..

Yesterday i went to Airport KB. Nak send my kazen pegi mecca, perform Hajj.
I went there wit my sis n my aunt plus one of her fren.. uhu
Biase laa bwk bwk org setengah abad ni byk kerenahnye..
Dats y la i bring my sis along wit me..
Klu xjenuh laa aku nk layan kereneh mereka2 itoo sendirian.. aduhhh

At d same time, abg dah tunggu aku kt airport..
Afte ambis kursus td dia terus dtg airport.. Pantas betol.. hahaha
Dah la time tu ujan.. rimas tol laa
Sampai2 je abg dah tunggu aku kt depan pintu masuk airport..
Mak aih cam VIP lak aku disambutnye.. wakakakak
Acceli dia dtg nk jupe aku je.. Follow je laa aku ke mane aku pegi..
Yelah, aku mestilaa nk duk borak2 ngan anak2 kazen aku tu kn..
Tp flight kazen aku tu kul7 pm.. kitorang sampai around 5pm.. still early!

Then, abg ajak aku n my sis mkn kfc kt tingkat atas..
Ok gk tu.. ngah lapar nie.. hehehe
He treated us laa..
Then, dia beli set zinger yg dpt bekas air tu..
Makan xhingat laa time tu.. Sampaikan bekas air tu pun dia tinggal ke atas kusi..
Sib baik laa aku tertengok bekas tu.. Dia dah menonong pegi surau.. aduyai

Then, lepas my kazen sume dah berlepas..
Aku ajak laa makcik2 itoo pegi makan satey..
Abg yg dah janji nk blanja makcik2 itu..
Kitorang pegi mkn kt Satey Malaysia..
Duduk je kt meja, abg suh aku order..
Aku lemah skit bab2 order makanan ni.. uhuhu
Then aku order laa..

1. tomyam ayam
2. kailan ikan masin
3.daging goreng kunyit
4. telur bungkus (tp xde lak)

abg lak order
1.satey 20cucuk
2.udang celup tepung

Then tunggu laa makanan sampai..
tekejut gilew aku time tu..
Pinggan lauk xnk lak besar2 bagak satu2 menu tu..
Aku dah pandang abg.. Abg ckp "makan sampai habis" [*evil laugh*]
Then, makanan sume dah sampai.. tibelaa mase utk mkn..
Abg lak cam xmo mkn je.. dia ckp dia xlapar sgt..
Nampaknye aku la yg kene abiskn tu.. waawawawa

Sedang duk mkn2 tu my aunt sorg ni 'kepochi' skit..
Sume mende dia nk korek..
Sume mende dia nk cite.. ntah ape2 ntah..
Adik aku pn da nek rimas.. aku ape lagi..
Org dah bg mkn tu mkn jelaa.. tu pn nk bising lagik!!
Dalam duk sembang2 tu, tetibe makcik aku ni kuarkan statement yg
buat aku betul2 tersentap!!!! demmm
Air muka aku terus brubah.. Abg tanye nape muka brubah..
Aku buat2 laa senyum xde ape.. then mkn lg dgn selamberr nye..
Dlm hati Tuhan je tau sakitnya ati aku..
Mmg xkenang budi betul laa..
Aku buat baik cmni ke org balas kt aku..
Dah laa tu kwn dia lak yg tolong backing aku..
malu gile aku dgn prangai makcik aku tu..
Aku msg adik aku yg duk sebelah aku ni..
Adik aku pn ckp sabar je laa..
Bknnye xtau mulut dia cmne.. demmm

Bila aku pk2 balik.. tergamak betol laa dia ckp cmtu
dpn org yg dia xknl..
even mmg aku knl abg..
Smlm dia beria2 ajak aku jadi driver bwk dia p airport..
Bila org tolong xpnh nk beterima kasih..
Mmg aku hotmat dia dia..
at d same time dia pn kene hormat yg muda..
Bkn mengaibkan org.. dah la dia yg paling byk mkn.. sungguh xku sangka..
Aku xmo laa mengaibkan makcik ku itoo di dada blog ini..
Tp hanya kitorang sekeluarga je yg tau camne dia..
Stop sampai cni jelaa cite mak joyah nih! tetibe panas tol ati aku

Time dlm kete dia mmg cuba nk pujuk aku..
tau kenape??
sbb adik aku dengar kwn mkcik aku tu ckp kt makcik aku tu cmni..
"apolah oyat gtu tadi.. jatuh air muka org"
Makcik tu boleh ckp cmtu kt makcik aku nie.. hurmm
so u ols nilai la sendiri okehhh..
aku sepatah pn xberckp ngan makcik aku tu..
dia tnye pn aku lgsung xjwb ape.. rasakan..
lepas ni xde laa lg aku nk jd driver ke ape ke..
jgn harap.. aku xdendam.. tp sakit ati ni xkn ilang..
Abg pn ckp nape dia boleh ckp cmtu dpn org..
Sbb abg xambik serius pn statement yg dia kuarkan tu..
Cuma xsangka laa ade gk org cmtu..
Dia tu org luar tp boleh ckp cmtu..
Lainlaa klu umi aku yg ckp..
Dia mesti lebih kenal anak dia..
Wutever laa makcik goyah!

Sampai aku anta dia kt umah pn aku xbckp ngan dia..
Lepas anta je dia kt umah dia, aku terus pecut balik umah aku!
Sakitnye hati..
Abg ckp jgn sedih2..
Biar je dia nk ckp aku ape..
Abg pn xpnh simpan ape yg dia gtau td..

Moral of the story, xsume darah daging kita menjaga nama baik kita..
Bila nak kn bantuan mula la mencari2 kita di mana..
Bila dah dpt ape yg dikehendakinye.. apa yg kita dpt?
lagi kita diaibkannye.. nauzubillah.. wallahualam..
semoga Allah swt memberi hidayah n mbuka pintu hatinya.. AMIN

~THE END~




No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails