My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Sunday, September 26, 2010

Halal & suci... Bersamalah kita menuju ke arahnya.

(Tak rugi meluangkan masa seminit dua untuk menghayati mesej panjang ini)

Assalamualaikum...

Terlalu banyak produk kecantikan, makanan, minuman, dll yang berada di pasaran sekarang. Bermula dari harga yang cukup rendah sehinggalah harga yang berlipat-lipat kali ganda mahalnya. Tapi permasalahan utama sekarang, pernahkah anda terfikir setiap barangan yang anda gunakan sepanjang hidup anda adalah barangan yang HALAL atau HARAM? Memang mempunyai COP HALAL, tapi tidak sedarkah bahan-bahan yang digunakan untuk menghasilkannya dicampur dengan gelatin & lemak BABI walaupun hanya 0.05%. Tapi itu belum tentu sukatan itu, mungkin lebih dari itu.

Seperti yang kita tahu, mostly barang yang kita guna seharian adalah mengandungi benda-benda yang HARAM untuk digunakan oleh kita UMAT ISLAM. Tapi mengapa UMAT ISLAM masih berdegil untuk menggunakan apa yang HARAM sedangkan ianya terang lagi nyata. Tidakkah rasa bersalah di hati kalian semua?

Anda kata BABI itu HARAM, tapi mengapa anda masih mengagung-agungkan setiap barangan yang dibuat dari haiwan tersebut? Seandainya anda hidup selama 40 tahun dengan bergantung hidup menggunakan setiap barangan yang diperbuat dari setiap inci badan haiwan ini, diibaratkan SEEKOR BABI sudah bersarang di dalam badan anda! MasyaAllah......tidak dapat dibayangkan oleh akal bagaimanakah rupanya.

Kenapa masih lagi menyokong barangan keluaran ISRAEL, sedangkan duit-duit dari belian kalian semua disalurkan untuk MEMBUNUH SAUDARA-SAUDARA ISLAM anda sendiri, MEMBINA TOKONG-TOKONG & KUIL-KUIL HINDU, MEMBELI SENJATA UNTUK BERPERANG & MENGHANCURKAN UMAT ISLAM! Sanggup anda berbuat demikian?? Dan sudah pasti itu akan lebih menguntungkan mereka.....

Di mana kesungguhan ORANG ISLAM untuk menguntungkan UMAT ISLAM sendiri??? Inilah masanya.....

Masih belum terlambat untuk mengubah kehidupan anda... membela nasib UMAT ISLAM sendiri. Berjuang ke jalan Allah swt. Siapa lagi kalau bukan kita sebagai UMAT ISLAM... INSYAALLAH.

Sebab itulah HR MARKETING SDN BHD.. satu-satunya syarikat orang islam yang mengeluarkan produk-produk sendiri KHAS untuk ORANG ISLAM.... dari luaran hinggalah dalaman, dari hujung rambut sampai hujung kaki. Dan duit-duit dari belian anda juga akan disalurkan kepada ANAK-ANAK YATIM ORANG ISLAM, SEKOLAH-SEKOLAH TAHFIZ, SEKOLAH PONDOK dan sebagainya... Tidakkah itu suatu fardhu kifayah. Secara tidak langsung, anda telah berjuang ke jalan Allah. InsyaAllah.... niat yang ikhlas akan dipermudahkan segala urusan ke jalanNya....

Sekian.. Semua yang baik datangnya dari Allah swt, & segala kelemahan datangnya dari saya sendiri...Wssalam

Notakaki: Notes seterusnya saya akan lampirkan info berkaitan haiwan ini.. fungsi seluruh badan seekor haiwan ini yang menghasilkan barangan yang kita gunakan sehari-harian... TQ

4 comments:

Related Posts with Thumbnails