My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Sunday, October 10, 2010

Kebahgiaan Milik Setiap Insan

Ade ke orang taknak bahagia.. mesti dia senang mereng sekarang. hehehe! Semua orang nak bahagia, tol dak? Cuma, terpulang pada individu nak mengklasifikasikan BAHGIA itu dalam situasi & bentuk yang camne.

Bahagia tak semestinya berdua.. Kadang-kala, bila bersama keluarga juga akan membuatkan kita bahgia. So, bila bersama keluarga... sudah mestilah lebih dari dua. hehehe! Kalau bagi pasangan pulak, sudah mestilah berdua itu lebih baik.. ala-ala lagu Acha tu haa... hehehe! Malas la aku nak nyanyi malam-malam ni, takut hujan pulekk.. :P

Tapi definisi bahgia dalam hidup aku sekarang... memiliki sebuah keluarga yang harmoni & menikmati kurniaan Illahi. Apa yang aku miliki sekarang sudah cukup membahagiakan aku. Mungkin buat masa sekarang ia lebih dari cukup untuk aku. Mempunyai pasangan di masa sekarang perlu jugak.. bak kata orang sekeliling lah kan. Tapi aku tak kisah pun, asalkan kehidupan aku sekarang betul-betul membuatkan aku happy! Kang kalau tetibe 'muncul' pulak jejaka dalam hidup aku ni.... erkkk! No komen.. hahahhaha! Buat masa sekarang aku bahgia menyayangi diri sendiri... lebih dari orang lain. :)

Dikelilingi kawan-kawan yang amat sporting... itulah kebahgiaan bagi aku. Aku bahgia tengok orang sekeliling aku bahgia.. tanpa rasa sekelumit PhD pun.. ahahahah! Xleh blah tol ayat! Kesenangan yang aku kecapi sekarang cukup-cukup membuatkan hidup aku lengkap. Tapi jika ditakdirkan Dia menghantar seseorang untuk menjadi teman hidup... insyaAllah, itulah kebahgiaan hakiki. 100% complete... hohoho!

Sekarang ni 75% dari hidup aku dilengkapi dengan semua benda yang membolehkan aku tersenyum bahagiaaaaaaaa........... Rasa bersyukur sangat-sangat dengan hikmah yang ada disebalik kepayahan & kesusahan yang aku tanggung sebelum ni. Walau belom cukup kaya, tapi biarlah hidup aku sempurna dalam sederhana. Itu yang terbaik....



Notakaki: Bahgia jugak bila takde dah malaun-malaun yang datang mengacau.. tepon asik-asik salah nombor.. ahahhaha!

3 comments:

Related Posts with Thumbnails