My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Sunday, November 7, 2010

Aku tak rela dengan pilihan orang tuaku...

Mak aku call.. suh balik kampung secepat mungkin. Ada hal mustahak katanya nak bincang dengan aku.... erkkkk! Apekah yang mustahak sgt tu sampai xleh tunggu nexweek, raya haji. Padahal aku dah gtau mak aku nak balik pagi raya minggu depan...

So, semalam aku balik kampung. Nasib baik tiket flight ade. Kalau takde, mesti kecik hati mak aku... huhuhu! Xkisah la, flight mahal pon aku sanggup asalkan tak mengguris hati mak aku...

Sampai umah aku tengok banyak pulak kereta kat halaman rumah... Makcik-makcik terdekat aku & kazen-kazen aku sorang dua. Apekah ini??? Apekah....?????! Erkkkkk........

Aku cam biaselah masuk dalam rumah sambil sengih2 kambing.. salam dengan semua orang. Tetibe bau masakan sedap kat dapur. Maklumlah, idung aku ni idung badak sumbu. Pantang bau masakan mesti nak terjah punya... haishhh!

Wahhhhhh.......... ade bermacam lauk-pauk terhidang. Aku pelik, ade majlis ape pulak ni? Ke abah aku nk buat majlis doa selamat ke tahlil ke ape. Aku rilek je laa kan. Cilok-cilok ayam seketul dua... waaaaa konyang porut den! ahakssss!

Lepas magbrib, tetibe ade 2-3 buah kereta muncul dalam pagar rumah. Erkkkk. Aku tak jenguk pon, tapi aku dengar dari luar mak aku duk jemput-jemput orang masuk. Aku ni slumber OAG lagi.... menten cun la kan. hahaha! Tetibe mak aku tarik tgn aku masuk bilik dia... erkkkk! Dia ckp ade rombongan datang nak meminang aku! haaaaaaaaaaaaaaaaaaa???????!!!! TIDAKKKKKKKKKKKKKKK! Celah mane pulak aku ckp aku nk tunang neh????? Setahu aku mak aku tak tahu pun aku gatal nak menikah even aku takde calon lagi... wuuuuuuuuuuu!

Mengalir air mata aku.... tak sanggup weh. Bukan pilihan aku pon. Tapi perlukah aku turutkan pilihan orang tua aku??? Atau pilihan dia adalah yang terbaik untuk aku..... adehhh! Ke mak aku ingat aku gtau dia yang aku pergi kursus kawin 2 minggu lepas... huuuuuuuu!

"ok xpelah.. pegi tengok dulu camne rupanya dia. Lepas tu buat keputusan. Tapi umi harap nor terima dia..."

Erk.... suh tengok wajah gerangan bakal tunang aku tapi xbg option pon boleh pilih ke tolak. Malah harapan tinggi menggunung suruh terima?! Aku dengan longlainye menuju ke rumah tamau... disebalik langsir aku jenguk!

OH NEHIIIII...... NEHI.... NEHI mummy! I cant accept him! TOLONG!!!! Aku meraung sekuat hati & terus berlari ke dapur macam lipas kudung kakinya! Tak tak kisahlah laungan aku bergema sampai ke rumah jiran sebelah pon. Ape aku kisah.... huuuuuuuuuuuuuuuu!

Sedang-sedang berlari tu.. tetibe henpon kat tangan aku berbunyi............!

Music.........................................................










Alarm henpon ku berbunyi rianggggggggggggggggggggg! Nasib baik mimpi weiiiiii.. nasib baik tak jatuh katil sbb berlari macam lipas cacat tadi! uwaaaaaaaaaaaaaaaa... Fuhhhhh semangat aku. Tak leh bayang pulak kalau betol2 terjadi pada aku... adehh!

Dah..dah.. mesti korang sakit hati dengan cerita mimpi aku ni kan. heheheh! rilek eh.. Aku lagi berdebor korang tau. Kalau betul2 jadi...... menangis laaaa orang tu! opssssss terlebey sudah! wakakkakaakkkakakaka

Tapi aku tetap ada pesanan penaja untuk mummy tu cayang.. ngeh3

"Biarlah orang cari sendiri jodoh & calon suami org eh. Umi takyah la susah-susah cari. Sebab kata orang, tak kenal maka tak cinta.. hiks3"

Harap-harap pesanan ringkas aku ni muncul dalam mimpi mak aku pulak... ehehhehe!

Chow chin chawwwwww!

13 comments:

  1. huh...bikin panas je si izah ni...haha

    ReplyDelete
  2. HAHA. dah agak dah. nasib baik mimpi je yunk ;)

    ReplyDelete
  3. adehhh..semangat i baca tau sampai habis...T_T

    ReplyDelete
  4. panas hati dolll aku baca ko punyer post nieh!!!
    jadi betol2 baru tau..hihi~

    ReplyDelete
  5. cis tertipu sudah
    dh mcm cerite dlm novel cinte dh

    ReplyDelete
  6. Dahsyat mimpir Nor tu! Eh! DOT lah! Hahaha!!!

    Gilelah! Nasib baik saya x mimpi yang sama, dah la pergi kursus kawen sekali dengan awak! Hahahaha!!!!

    Aik? Ade orang tarik nafas lega lah Izah! Jeng je jeng!!! ~

    ReplyDelete
  7. huhu..ingt btul2 td..
    btul tu..biar izah cri sndri la..
    -ana-

    ReplyDelete
  8. Tipu Tertipah aku dibuatnya.. nasib baik mimpi.. kalau idak melepas. hehehehe

    ReplyDelete
  9. jangan jangan jadi kenyataan hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails