My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, August 13, 2010

Malu ke kalau muka tak cantik?

Semua ciptaan Yang Maha Esa cantik di sisiNya. Manusia je yang membuat penilaian sendiri.. ade yang cantik, ada yang hodoh. Seolah-olah menyangkal ciptaanNya.

Si 'hodoh' pada pandangan mata orang lain janganlah terlalu merendah diri. Kerana kau tetap sama di sisi Pencipta. Yang penting indahkan peribadimu agar orang terpegun padamu. Biarpun luaran tak seindah rupamu, apa yang penting... bukan kerjasama ok.. hehehe! Kesucian rohani mesti ada. Bila dah bersih dalaman, luaran pun akan lebih berseri dipandang orang.

Pedulikan ape kata orang. Dorang tak berhak menilai siapa anda pada hanya luarannya. Yang penting, kita tahu apa yang terjadi antara kita dengan Dia....


7 comments:

  1. kalo tak cantik tu berusaha utk menjadi cantik..
    cantik akhlak budi pekerti..
    pekea touchup sket utk cantikkan wajah bg pmpuan..jgn lebih2..
    usaha terbaik yg mungkin..done, tiada lagi rasa malu..=p

    ReplyDelete
  2. definisi cantik pada aku if bile kt tgok die lame2 tak jemu , perangai pon elok . . inner beauty la senang cite ! ^^

    coyotitoAIMD

    ReplyDelete
  3. betul2.
    dalaman lebih penting.
    luaran kurang.
    tp kena balance n org tu kena fikir.
    perlu bangga dgn diri sendiri.

    ReplyDelete
  4. Salam ziarah,
    Yang cantik dari ilahi,tu macam diberi lari dulu dalam perlumbaan.Dia kan ke depan.Ditambah dgn kecantikan peribadi ,tentu akan menang.Bagi yang jelek dan hodoh,permulaan tentu lembab,tapi kalau dia bersunggoh sunggoh,tawakal,sabar,dia akan sampai kehujung penamat walau yang cantik itu sampai dahulu.Dan mungkin juga lebih hebat dari yang diberi kelebihan kecantikan kerana mereka(yg cantik) akan lalai.Sbb terlalu banyak pujian...my thoughts.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails