My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, November 26, 2010

"Bisakah yang benci disayangi..."

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Bila dah benci mampukah lagi untuk menyayangi seseorang itu? Ini bukan saja dalam konteks hubungan percintaan & intim tapi keseluruhannya.

Manusia... memang terkenal dengan sikap keras hati & kepala batu. Mungkin ade sesetengah dari kita tak mampu memaafkan ape yang dibenci. Sedangkan Nabi ampunkan umatnya.. inikan pulak kita sesama saudara Islam.

Tapi, ape guna erti maaf jika masih membenci? Jangan membenci orang yang menyakiti, tapi berdoalah agar dibukakan pintu hati... Itu yang sebaiknya.

Apa-apa pun.. semua yang kita lakukan, hanya kita dengan Dia je....

4 comments:

  1. kadangkala bukan perasaan benci yang hadir... tetapi perasaan x boleh melupakan apa yg dia lakukan tu yang masih hadir didalam diri..

    bak kata orang memaafkan boleh tapi perit utk melupakannya..

    ReplyDelete
  2. ntah la, kata jahat selalu pengaruhi untuk tebalkan benci..tapi, akal fikiran selalunya tawarkan perasaan tu

    ReplyDelete
  3. hi dear,
    how are you?

    *benci?
    sebolehnya elakkan tapi tu ar...
    kita manusia biasa.
    kadang perasaan tu senang je nk menguasai..

    janji kita saling mengasihi..

    take care!

    ReplyDelete
  4. memang waktu marah dengan kesilapan dan kesalahan yang seseorang lakukan, boleh terbit rasa benci. tapi kalau betul selama ni kasih sayang yg diberikan untuk dia ikhlas, hati akan kembali lembut untuk memaafkan, cuma mungkin susah nak lupakan dalam waktu yg singkat

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails