My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, November 24, 2010

Tak adil betul.. tapi apekan daya.

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


*tahyah la tunjuk amount, nant dilabel riak pulak.. hehe

Ok, firstly.. alhamdulillah. Payment PLKN yang aku duk tunggu 2 bulan lebih ni dah masuk. Syukur.... Tapi still ada TAPInya jugak.. huhuhuhu!

Bila tengok amount yang diterima... sungguh tak berpuas hati. Bukan aku tak bersyukur. Jauh sekali menolak rezeki yang diterima. Tapi, adilkah pada aku and rakan-rakan seperjuangan yang bekerja selama 5 hari?

Bukan ape, dulu penah dapat lebih dari itu. Padahal sama saje mendenya. Tapi skrg, banyak gile kot kurang... almost RM450! OMG.... if sorang RM450.... kalau cikgu integrasi yang involve dalam PLKN ade 1000 orang??? Ape yang 'dorang' buat dengan duit tu? Walhal duit tu dpt pada yang berhak.. tapi duit yang berhak itu telah 'dilapah' oleh pihak2 tak bertanggungjawab.

Bukan nak kondem ke ape.. tapi sungguh tak berpuas hati dengan apa yang terjadi. Siapalah aku ni nak mengadu-ngadu. Mungkin orang lain tak kisah. Tapi aku kisah.. Hak tetap hak..

Apepun, syukurlah masih ada dari takde langsung kan.. hehe! Syukur tetap syukur... Kang tak pasal-pasal rezeki kene tarik.. adehh!

p/s: Tak baik ambik hak orang ni. langsung tak berkat. tp ade ke mereka pikir semua tu? :) Wallahualam....

4 comments:

  1. di harap bersabar...hehehehehe:)

    ReplyDelete
  2. aku lak dok tunggu claim baju panas. huhu

    ReplyDelete
  3. sikit dr yg lama ke yang? alahai kesian nye!
    sapa lah yg tibai tu. tak takut ke. ape pon sabar2.. at least ada duit masuk dr duit keluar je kan. heee ;p

    ReplyDelete
  4. saya plak menantikan sesuatu...
    bila nak masuk ntah...time2 dok ada tu..
    kan bagus bg yg ada dulu...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails