My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Monday, December 15, 2008

Kembali melihat dunia...

Fuhh, lame gilew aku xkuar umah.. since 'perasaan' itu muncul aku xkuar umah langsung.. tp hari ni dah ade mood n smangat nk kuar jalan2.. hahaha.. lgpn my mum ajak aku teman dia p bali barang2.. as usual, jd lady driver lagi ler. Aku kuar pn p town jerteh je pun.. ngan adik2 aku 2,3 orang.. Kul10 lebih kitorang turun dr umah.. bkn men ramai laa kete n byk gile org.. eh2 tebalik laa ayat aku.. korang betolkan sdiri laa ye. ;p Buat ape laa dorang ni kuar pagi2 arini.. hahaha.. ade plak aku duk kisah sal org..

First2 aku p isi myk kete dlu. Yelah mane tau kn mati lak kete aku dlm2 jammed tu. Xpasal2 kene tolak. Dpt malu pn satu hal.. hahahah.. Okeh, korang teke ar mane 1st destinasi kitorang.. hek3... Haa, kite ke bank dlu ye.. ambik duit! hik3 Mak aku laa yg ambik duit,bkn aku.. sbb aku kekurangan wang.. bkn xde okeh! hahaha.. then aku tinggalkan umi & adik2 aku dlu kt kedai cermin mata.. Then, aku ngan adik aku sorang lagik p P.O tuk bayar bil henset mak aku. xkn laa aku nk tunggu ctu pai selesai ngecek mata dorang pulek.. buang masa je.. better aku p P.O dlu settle kn ape yg patut...

Sib baik xramai org kt P.O.. tibe je turn aku tetibe aku hulurkanlah bil & duit tu nk bayar, then aku dgr abg kaunter tu ckp cmni.. eh jap2, abg tu aku kenal.. senior aku time aku skolah kt tms dlu.. hurm

"lenkali klu nk bayar bil dop payoh ambik nombor kak deh..."

then aku pun jawab "owh ok2.."

Lorh, mane laa aku tau xyah ambik nombor. B4 ni aku p bayar bil xde pun staff kaunter tu ckp cmtu.. lgpn bknnye malu pun.. mmg aku xtau.. lgpn aku pasan abg tu asik pandang2 je aku.. hahahaha.. cett! poyo gile..
mayb sbb dia rase cam knl aku kot.. Tp betul, aku bknnye nk prasaan ke ape.. ahahah adik aku pn prasan.. tp xde laa timbulkan kontrobesi lak.. Okeh, abis citer sal dalam P.O tadik...

Then, aku terus je p kt kedai cermin mata tu balik.. Bkn main lame dorang kt ctu.. Stil xsiap2 lagi. Dah la pg td xsempat nk bekfast.. aduyai laparnye aku rase.. Tp mak aku ajak pegi beli belah barang2 dlu kt Econjaya.. terpaksa laa membontoti mereka.. uhu.. Acceli, my mum beli brg2 utk adik aku yg baru nk melangkah ke alam persekolahan.. nanti jap agi aku tunjukkan muke dia yg ganas tu.. adik aku sorang ni kasar skit.. cam laki.. tp pompuan.. hahaha.. jgn laa ko jd tomboy dik oi.. xde lg dlm sej kuarge kite nie.. udududu

Byk gile brg yg dia nk beli.. beg dia aje dh rege rm60! mak aih.. time aku dlu bape hengget je beg skulah aku.. uhuh.. zaman da brubah laa wei! Then, turun lak tingkat bawah beli barang2 dapur lak.. byk gk abisnye.. ish2.. cmtulaa pengorbanan sorang ibu utk anak2nye.. uhuh..tetibe aku sedihhh!

Then kitorang pegi balik kt kedai cermin tu. Tunggu laa citu pai kul1 lebih. B4 tu aku sempat lagi pegi bekfast kt kedai seberang jalan tu. Mak aku yg rekemen kn kedai tu sbb dia ckp 'agak sedap' food kt citu.. sbb dorang dh p makan nasi lomak time aku kt P.O td! Then, aku ngan adik aku sorg lg ni terus je ke kedai tu.. Tgk2 ade nasi dagang je.. aduyai, xkn nk bekfast mkn nasi dagang.. tp ari dah tengahari acceli time tu. Mkn jelaa ape yg ada. tp skit je pn leh telan sbb mayb perut dah masuk angin kot. Borak je byk aku ngan adik aku tu.. adik aku bkn men syok mamah nasik.. aku asik laa becerita itu ini.. ngumpat2 org skit.. hahahah.. buruk tol prangai.

Sib baik ujan xterus menerus siang ari tu. Ujan turun pn kejap2 je.. xde laa leceh sgt nk jalan sane cni.. ishh.. aku paling malas n leceh laa nk bejalan dlm keadaan ujan sane sini.. rimas dowh! Then, lepas siap buat spek mate mak n adik aku,kitorang terus balik.. Eh, jap2.. tertinggal 1 scene laa.. perihal adik bongsu aku nie.. ulfa namenye.. ade ke patut mengamuk nk beli rantai emas??? ishh kecik2 dah reti nk pakai jewelery.. trikut sape ntah.. tp yg pastinye bkn aku okeh.. sbb aku xsuke pakai brg kemas! emas putih ok! hahahaha

Terpaksa laa aku p carik kedai 'zhulian'.. xkan laa nk ikut kerenah budak kecik tu.. agak2 laa wei. mak aku pujuk pn da xmakan saman budak techik tu.. last2 jumpe laa kedai zhulian.. aku dah agk da mesti belinye ni rantainye.. kuar2 je da siap pakai lg kt leher tu.. hahaha.. mak aku ckp sume org dlm kedai tu tertawa tgk gelagat adik aku tu.. yelah.. kecik2 dah pandai nk pakai rantai la ape laa.. tu xmintak gelang kaki laa cincin laa.. aduyai.. parah mak aku.. sib baik aku xcamtu! hahahaha

Weh, penat laa jari aku tekan keyboard ni.. ni aku kasi tunjuk skit gmbr2 poyo kitorang time kuar seharian ni dlm tajuk 'kembali melihat dunia'... hahhahahaha.. tp cm beselaa gmbr poyo aku lebih dr gmbr org len laa.. harap maklum.. :)

Aina-aku-Ulfa

Tgk la tu gelagat dorang.. uiks, my mum interprem same ;p

Adik aku - biha

candid: ak duk nengok spek mata

Footnote: sesungguhnye melihat dunia itu amat indah & amatlah terasa kenikmatannya. jiwa boleh jadik tenang & hilang sume kekusutan dlm kepala.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails