My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, December 23, 2008

Warkah buat seseorang

Firstly, kt cni aku pn nk mohon maaf pd 'someone' ni atas salah & silap aku pd dia slama kami kenal. Mungkin aku xkerap nk ucap kata maaf tp ckuplah sekali. "awak, sy mohon maaf utk segala dosa, salah & silap sy selama ni" *titik* Aku xsgka betol smua ni angkara dr dia. Slama ni aku lebih suke ambik tindakan berdiam diri.. 'silent is a secret weapon to hurt others' Yup, aku berjaya buktikan phrase tu betol. Sbb lambat laun seseorang tu akan sedar jugak kesalahan yg dia dah lakukan. alhamdulillah, finally dia sedar ape yg dia buat tu salah. Tp kate org xgune la nk menyesal 'bila dah terhantuk baru nk tengadah'.

''pertama tama sekali saya nak minta ampun dan maaf, dunia akhirat kat awak untuk setiap dosa, kesalahan, kesilapan dan juga salah laku saya pada awak atas tindakan, kelakuan dan perangai saya yg banyak tak elok dari elok kat awak. Saya ini hamba allah yg hina,sebelom terlambat dan apa apa terjadi dalam hidup saya dalam masa mendatang.
banyak dosa saya kat awak. maafkan saya...''

Inilah sbhgian msg dia 'someone' tu. aku xde niat nk aibkan dia.Tetibe hati aku tersentap bile baca msg nie. Dlm hati aku dah xde sekelumit dendam ke benci pd dia tp aku xsangka dia boleh buat perkara camtu. sorryla, i cant write in dis blog wut is about. Sometimes buat aku rase lagi sakit hati pn ade tp klu aku pk2 balik xke mane pun klu aku ade prasaan camtu. Masing2 ade silap & salah. Cuma dlu aku rase sume dah settle cara baik tp bila dia wat hal cmni aku xsenang. Lagi la aku duk pk bukan2. Spttnye dia leh bfikir waras n matang, bkn buat sume keje2 tu. Ape2 pn aku mmg dah lame maafkan dia wlu ape pn dia dah buat kt aku.

Mungkin dia desperate sgt kot sampai tpk nk buat tu sume. Aku dah malas nk tunding jari kt sesape. Cuma bg aku, yg lepas tu usahlah dikenang lagi. Aku pn ade reason tersendiri nape aku 'lepaskan' dia. aku pn rase dia dah sedia maklum ttg perkara tu. Nak mjaga hati org ni bknnye mudah. Perkataan 'sayang' tu bile2 mase pn boleh ucap even kt sape2 pn. Tp utk nk laksanakan & buktikan kata tu ckup2 susah bg yg belum2 bersedia ke arahnya.

Aku juz nk luahkn kt cni yg dlu mmg aku rasa sakit hati sgt bila dia buat camtu. Aku pk tergamak betol dia buat semua tu kt aku. sbb aku xpnh tpk dia sanggup wt mende cmtu. Aku jadi confius sangat. Aku dah tension teramat. Aku kuatkan hati utk lawan situasi & keadaan yg aku hadapi tu. Alhmdulillah, lame-kelamaan aku dah terbiase dgn sgala yg berlaku. Someone penah pesan kt aku. "izah, biarkan. jgn layan semua tu. makin kita layan makin kita sakit & org xkn henti2 ganggu kita. bile kita diam, one fine day dia akan sedar sendiri.." Its true. Aku kuatkan smgt aku utk xhiraukan semua masalah yg dtg dlm hidup aku masa tu.

Slama ni aku telan semua kepahitan tu. Aku abaikan semua perasaan yg mnganggu fikiran aku. Diam xbererti kalah or takut. Tp dlm diam aku mengumpul kekuatan utk 'berperang' dgn perasaan. Mmg aku xsendirian utk mhadapi situasi tu sbb aku pk aku perlukan someone utk support aku dr blkg.

"dlu masa aku terabai, diabai.. ade dia kisahkan aku?"
byk xkisah dr kisah agaknye

"
penah ke dia tnye aku cmne? mkn, minum, tido, stud.."
mmg ade tp bile mane aku yg gtau dlu itu ini

"pnh ke luangkan masa utk aku wlu sekejap..? even terlalu bz giler!"
terlalu jarang.tu pn bile aku msg baru la nk call

"time aku susah ade dia kisah..?"
jarang sgt nk ambik kisah. tp aku tetap ade dgn dia dlm susah senang

"aku ungkit ke nie..??"
xde laa, aku bkn ungkit tp luahkan ap yg aku rasa kt korang

Perasaan aku xpenah ade org kisah. Asik aku yg nk kene jaga hati org.. abis tu hati aku nk suh sape jage? Ape gune ade dia yg aku harapkan boleh jaga aku tp sbnrnye xboleh. Tp tu smua dlu. Aku dah xnk igt sume tu. Kata org xbaik kite nak ungkit2 ni. aku bkn ungkit tp sekadar meluah ape yg terbuku lam hati. Aku bkn xnmpk pengorbanan dia pd aku selama ni tp xckup kuat utk berkorban utk aku.

Mmg benar, skrg aku dah ade someone yg betul2 menghargai kehadiran aku dlm hidupnya. Tiada ikatan antara kami tp keakraban kami ckup kuat. Tidak perlu bermadah utk berjanji kata setia tp pamerkan bukti kata2 yg diungkap. Bukti pula jgn disalah ertikan. Orang yg benar2 tulus & ikhlas terhadap kita xkn mencemarkan nama baik kita utk dijadikan pasangan hidup kelak. Lu pikirlaa sendiri..! bak kate nabil raja lawak.. hehe

Aku rase dah xde ape aku nk luahkan. Ckuplah stkt ni utk direnung smua silap & salah masing2. Kepada sesiapa yg berkenaan tu aku pohon ampun & maaf atas segala2nya slama ni. Carilah hidup sendiri utk kehidupan yg lebih baik & kebahgiaan tu kita akn dpt bila kita mengasihi diri kita sendiri.

Footnote: aku dah bebas sekarang dr segala 'penjajahan' perasaan. agak tenang hati aku sekarang. yg dah lepas usah dikenang lagi. mohon pada Yang Maha Esa utk kehidupan yg lebih sempurna pd masa akan dtg. AMIN

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails