My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Monday, December 8, 2008

Salam Aidiladha buat semua...

Alhamdulillah, aku rase bersyukur sgt coz aku dpt lagi merasai kenikmatan menyambut aidiladha bersama family tersayang. Xsangka kn, bln 10 aritu baru je kite menyambut aidilfitri.. Hari raya mmg seronok sgt. Tp jgn dilupakan yg kurang upaya. Haa, meh aku story skit routine aku pg raya nie.. hhehehe.. walaupun dlm at aku sedih, tp aku tetap ukirkan senyuman pd semua org.. uhu

Lebih kurang pukul 6.15am umi aku dah kejut aku da utk solat subuh. Then afte solat, ape lagi.. bantal masih memanggil2.. hahaha... tp mata ni xjugak terpejamnye.. acceli aku mengelamun je lebih. Tetibe lak pagi tu ujan turun.. Kekadang renyai kekadang lebat. Risau gak aku. Xsyok laa klu ujan time raya2 nie.. Lepas tu sedang2 duk golek2 atas katil tu, tengok2 jam dah kul 7.45am. Tetibe umi aku bersuara di sebalik tirai bilik aku.. "ni nk p smayang raya ke x nie???" aduyai, rupenya dah nk kul8.. aku pun sepantas kilat laa pegi masuk toilet.. hahaha

Lepas tu, time nk p masjid kene tinggal lak ngan umi n abg aku.. aduh! dah laa td terlewat mandi. mengelamun punye pasal. huh.. Camne nie, dorang p ngan kete. Mmg laa masjid tu xjauh dr umah aku. 50 langkah je pun.. haa, siap kire bape langkah tu.. dasat! hahaha... Then, kebetulan adik aku sorg lg ni kene tinggal gk, so ape lagi seiring sejalan ngan adik ak laa.. uhuh..

Alhmdulillah, selesai pn solat sunat aidiladha. Selepas solat tu aku smpat laa kn dengar khutbah/utusan hari raya. Insaf kejap woo. aku dengar ngan penuh kusyuk. Baru la aku tau erti pengorbanan ni amat besar maknanya kan.. uhuh

Pengorbanan... bukan je berkorban nyawa, jiwa raga, harta benda & wang ringgit malahan juga hati & perasaan.
Then, tetibe aku terlintas dlm at.. mungkin gk aku skrg ni sdg berkorban hati & perasaan aku utk sesuatu yg aku miliki... Lame gk aku mngelamum tp mungkin ade benarnya semua ni. Pengorbanan aku akan terbalas gak one day. InsyaAllah. Tetibe aku rasakah mata aku berair... aduh, jgn laa buat drama airmata lak dlm masjid ni izah oi... Tapi aku sedaya upaya tahan airmata aku dr mengalir terus ke pipi. Setelah abis tu aku bersalaman ngan sumer jemaah2 lam masjid then terus balik..

Lepas balik anta telekung, aku n family menyusur lak ke tanah perkuburan kt seberang jalan depan umah aku je.. melangkah dgn penuh sayu je.. sumtimes tdetik gk rasa insaf dlm at.. bila pulak time aku akan 'menyusur pulang'... kami berdoa dia kubur arwah nenek & atuk parents aku.. semua kubur tu terletak dekat2 je di 1 sudut.

Ishh xmo laa sedih lelame. Then, balik umah siap2 mknan utk sedara2 mara yg umi aku jupe kt tanah perkuburan td. Pelawa dorg dtg menjamu selera kt umah. Pekena nasi dagang lauk udang & ikan tongkol sepinggan dua.. hehehe.. xckup tgn kami sfamily duk layan dorang.. mau xnye, skali dtg 30orang! hahaha... tp xpe, tu barulah meriah.. dgn budak2 keciknye.. aduyai, bingit telinga aku nie.. tp kene layan laa jugak kn.. tetamu laa katakan.. :)

Fuhhh, penat sgt today.. pukul 12pm lebih tu dah xde org sgt dah sbb ramai yg stat buat ibadah korban lak.. dis year my abah xbuat korban. juz pegi utk jemputan org korban jelaa.. hehehe..
Lepas zuhur tu santai2 jap ngan family sume. Layan citer kt TV. Ingatkan boleh santai lelame..

"nor, pegi laa smayang asar nuh.. kite pegi umah kwn umi lak.. tlg jd driver.. mailaa sape2 nk ikut lagi.."

Lorh, umi ak ajak lak pegi umah kwn dia.. terpaksa laa kn sbb cian gk kt my umi.. tp sonok gk leh jln2 nie.. leh lupe sekejap keresahan dlm at. Sejam lebih gk laa pegu umah kwn umi aku tu. Layan lak nasi minyak lauk gulai daging. kantoi lagik laa diet akuuu! apo nk buekk.. uhu

Balik umah je terus mandi2 n rest.. aduyai, penat betol today. Nway, njoy gk laa even xmeriah sgt raya haji ni.. Klu nk tunggu time meriah time ade korban n makan2.. hehehe

Okeh.. mau tdo dulu.. nunite :)

Footnote: aku terpaksa buat byk benda utk lupakan sumthing yg sentiasa aku pk. aku mesti kuat utk hadapi hari2 mendatang..

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails