My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, April 20, 2010

Aku dah tak tahan sangat, banyak je mengalir keluar...

Aku dah tak tahan sangat ni.. pendam lama-lama sure merana. Al-kisah bermula Tadi lepas maghrib, lebih kurang pukul 7.50 aku gerak turun anta adik aku pegi Seksyen 17. Dia nk balik kampung. Bus dia pukul 8.30. Aku pun tak sure sempat ke tak ni. Kot2 jalan jammed kt roundabout mane2 ke. Beselah Shah Alam ni kn terkenal dgn limpahan roundabout di mana-mana saje. adeh

Aku menonong je p idupkan enjin kereta tanpa menghiraukan suara2 sumbang di belakang. Then, adik aku tetiba bertanya... (dalam longat besut kami..)

Biha: Kak Nor dengar dop takdih (tadi)?
Aku: Aah.. dengar. Bilo Kak Nor lalu dia brenti kecek (cakap)..

Biha: Hoolah.. dia ingat Kak Nor gi kat keto doh..

Aku: Takpolah Biha.. bia.. bia.. (biarkan)


Aku pun terus je gerak sebab pk dah lambat sangat. Takut terlepas pulak bas adik aku. Kesian dia. Hati aku tetiba rasa sebak sangat. Aku tak tahu camne nk mulakan. Aku tahu adik aku nak tahu sangat ape yang aku rahsiakan dari dia petang tadi. Dia masih sabar menunggu aku bukak mulut.

Aku: Dop tahu lah Biha. Kak Nor dop tahu nok oyat rane.
Biha: Bakpo? (Kenapa).. Mesti adik aku tertungu2 balasan dari aku.

Aku: Kak Nor bukan dop suko ke dia. Tapi Kak Nor dop leh gi (cant get along) dgn dia. Banyok Kak Nor simpan sorang2. Kalu Biha duk dgn dia baru Biha rasa rane.

Biha: Tulah.. Biha pun kade2 (sometimes) sakit ati jugok.


Tetiba aku dah jadi sebak bila bercerita dari satu babak ke babak yang lain. Adik aku hanya mendengar. Dengan tak sengaja airmata aku bercucuran mengalir... sambil driving pulak tu. Adeh. Berbalam-balam pandangan aku. Aku tahu adik aku kaget tgk aku camtu. Dia terus diam, kusyuk mendengar luahan aku.

Alahai.. jammed la pulak kt roundabout ni. Tension betol la klu aku nak cepat ni. Rupanya ade sebuah kereta tersadai tepi jalan. Tapi pemandunya sedang asyik berbaring di dalam. Haishhhh.. "Orang nak lalu la weiiiiiii! Ape ke cerdik duk situ, alih la ke tepi kalu ye pon kereta engko rosak!" (monolog sendiri)

Kepala aku dah rasa senak + pening. Camtu ah aku klu tetiba aku menangis, mesti menyucuk2 kepala. Aku perasan adik aku pun tersedu jugak. Of cos kami adik beradik.. cubit peha kanan, peha kiri pun terasa. Aku pun 1st time teresak-esak camtu depan dia. Memang aku tak dapat tahan sangat. Terlalu lama kot aku pendam sorang-sorang.

Sampai kat stesen bas, aku parking kereta, sementara tu aku suruh adik aku p kaunter ambik tiket. Tak lame kemudian, bas sampai. Kami bersalaman & berpelukan... Aku rasa dia genggam erat & lama tangan aku... Dia hanya senyum pada aku. Mungkin utk tenangkan aku. Tapi dia tak bersuara.

Pulanglah aku kesorangan.. Dengan sebaik mungkin, aku cuba berlakon utk tenang. Tidak ingin tegangkan lagi keadaan.. Sampai umah terus masuk bilik & tercoretlah bingkisan ini.. huhu

Sekian...

Notakaki: Aku akan pendam sorang-sorang sampailah tiba masa ia akan meletus. Tapi, letusan aku tak merbahaya kepada orang ramai. Kerana letusan halus ni akan menyakiti hati sendiri. Hati orang lain tetap akan terjaga...

7 comments:

  1. bacakah blog saya. di situ mgkin inspirasi :)

    ReplyDelete
  2. miss izah.........hmmm sabar k

    ReplyDelete
  3. dugaan tu..u kena b strong k?

    ReplyDelete
  4. gua tau lu strong..

    gua nak wish satu jer..

    keep up the good work..


    :)

    ReplyDelete
  5. salam izah..
    sabar yer...orang yang sabar tentu Allah tolong..kuatkan hati,moga ada jalan keluar dari masalah ini...

    ReplyDelete
  6. Izah dear..
    tabah k..

    jangan pendam sorang..
    i ada untukmu..

    senyum k..

    ReplyDelete
  7. hmm...biha ade oyk ke aku ari tu..ade la sikit2...huhu..! jgn sedih2..nnt aku pom sedih..huhu!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails