My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, April 30, 2010

Berkejaran di Tol Jalan Duta!

Uwarghhhhhhhh... tensi aku tadi. Lepas ambik adik aku kat gombak.. Aku terus lalu DUKE sbb takmo redah jammed Feredal Highway. Ingatkan DUKE tak jammed.. tapi 2x5 je pon. Tapi xpelah, aku pon dah sampai Tol Jalan Duta dah pon.. tak guna merungut.

Nasib baik sempat brek.. tgk kereta berjela2 panjangnya. Adeh. Dasat tol. Memanglah kan, time orang balik keje kot. Aku pon dah xtau aku masuk lane mane. Disaster betol lah kalau tak topup T n G ni.. bukan ape. Malassss...

Aku nampak lorong tunai ade 3 je bukak tapi deretan keretanya dah berapa lorong ntah. Adoilaa, camnilah manusia. tak reti tol nak beratur. Tau nak menyondol & menyelit je. Aku pantang betul.

Sampai je dpn kaunter ambik tiket, ade sebuah kereta menyelit dari tepi kiri aku. aduhaiiiii.. pakcik nk masuk lorong mane ni. Dgn signalnye takde. Lagi aku berasap. Then, aku perasan ade Evo Putih di lorong sebelah kanan aku. Kedua2nya lelaki. Aku buat aksi tak puas hati kat kereta depan, then aku nampak mamat kereta sebelah pandang aku. Aku buat dunno. Terus ambik tiket!

Terus aku meluncur laju, memang boleh cakap berdesuplah aku naik bukit tu. Then, aku tengok kereta putih tadi kejar aku. Hohoho...

Nak ajak racing la tu. Tapi, kereta banyak sangat kot. Yang penting aku kat depan dia. hahaha. Dia nk potong aku???????? Mimpi jelaaaaa..... Aku main-main brek. Mesti dia tension gile ngan aku.. Padan muka. Sape suh cabar aku.. Ingat pompuan lemah ke drive, huh! Jangan nak cabar ok. ahaks.. Tapi takut jugaklaa, buat2 berani. Tapi kene yakin la dgn kebolehan diri.. Hahaha

Lepas tu aku nampak lane kiri kosong. Terus je tekan pedal. Tetibe nampak kereta dia seiringan dengan aku tapi dia duk kat lane kanan.. Siap co-pilot dia bukak cermin kot nak tgk minah brutal manelah yang racing dgn dia.. ahaahaha. Lepas tu aku nampak dorang gelak. Siot je. Lepas tu kami menuju ke haluan masing-masing.. hahaha

Alhamdulillah.. aku dah selamat sampai umah. :) Panjang tol cerita aku kan.. wahahaha

Layannnnn... :P

1 comment:

Related Posts with Thumbnails