My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Thursday, May 20, 2010

Ape yang korang akan buat jika korang di situasi begini..?

Tadi sedang asik duk santai-santai dgr lagu kat laptop, kwn aku tego kat YM. Dia cakap rasa cam kene rasuk... Haaa? biar betik budak ni. Kene rasuk tapi boleh ckp dgn aku lak. Meremang bulu roma aku. Tetibe cakap nak balas dendam lak.. ayoyoyo! Parah ni... Bawak mengucap & istighfar banyak2 sayang oii... Rilek yeee... Aku yang tak tahu ape2 ni layan jelaa kan, suh dia explain dari awal.

Bla..bla..bla... Oooo.. camtu.. adehh!

Camni ceritanya, aku buat ulasan dari ape yang dia story kat aku eh.. hehehehe. Tammo melalut byk sangat..

Acceli, kwn aku ni terluka hatinya disebabkan kawan semenjak dari skolah dulu. Si kawan tu buat dia macam SAMPAH.. adehh! Kalau dah macam sampah tu mesti la bersepah2 kat tepi bakul sampah kan.. huuhuhu. Kesian kat kwn aku ni. Tapi, aku tak pasti ape hal yang sebenarnya antara mereka...

Cuma pokoknye di sini, si kawan tu dah buang dia camtu je. Walhal dulu bukan main baik mereka berdua ni. Sekarang ni dah benci membenci.. huuhuh! So, my fren rasa sakit hati kot sbb si kawan tu buat dia camtu. Aku ade gak nasihat dia sikit-sikit, suh dia abaikan aje si kawan tu. Dari layan menyakitkan hati aje. Dah orang buang kita tanpa kite buat salah ape pun, so dia lah yang bermasalah mental. Ignore jelaa makhluk camtu.. Ye takk korang?? Setuju ke dgn kata-kata aku ni... hehehe

Aku bukan ape, aku pikir takde faedahnya nak layan orang camni. Sebabnyaaa??

1. Kalau dia buang macam sampah, kite kutip la balik diri kita. pk balik, layak ke diri kita setaraf dgn sampah walhal kite takde salah. adehh!

2. Kalau dia benci pun, aku 15juta kali kot benci sama dia.. hahhaa! jgn gtau dia takut dia benci korang 20 juta kali lak.. kalah korang... hahaha! Haishhh xbaik2.. jgn2. Kalau dia benci, kita buat dek je. Lama2 dia nyampah sendiri dgn diri dia sbb kite xde perasaan.. ahaksss

3. Orang angkuh camtu mmg tak lame duk atas, bila dia tersungkur barulah dia tahu langit tu tinggi ke rendah.

4. Bila dia dah susah nanti barulah dia tahu siapa yang pernah ada dgn dia dulu, masa tu nyesal pon dah tak berguna.. haaa, terhantuk baru nk tengadah?? nehi..nehii..nehiii

So, aku rasa kawan aku ni kene sabar sikitlah. Doalah semoga pintu hati dia terbuka utk sedari kesilapan dia. Kalau kita buat ape2 pon mesti tak lut punye sbb dia dah mmg hati batu camtu. Kekerasan jgn balas dgn kekerasan.. gunakan kelembutan tapi makan dalam.

"Silent is a secret weapon to hurt others..."

Lambat laun dia akan sedar jugak. InsyaAllah. Kita sama-sama doa ye korang utk kawan aku ni semoga si kawan dia tu akan berubah. Susah bila kite yang jd mangsa keadaan ni. Bukan salah kita tapi tetibe dibuang macam ape ntah.. gedebuk! hadoiiii! Sakit laaa weiiii!

P/s: kepada kawan aku yg sorang tu, bawak bersabar ye. Kawan2 lain ramai lagi. Aku pun ade... eehe

6 comments:

  1. buang yang lama amik yang baru..huhu..blh tak?

    ReplyDelete
  2. macam mane la agaknya leh jadik sampai macm tu? mungkin ade org yang hasut die kot? ermm..pape pon cakap ngan die jalan terbaik adalah sabar.. mungkin hari ni hari ni die..esok,lusa? xde sape tau..kan..kan..kan...? cakap dengan die..tolong kuatkan semangat..kuatkan sekuat-kuatnya...tu adalah ujian dari yang maha esa..DIA tahu jauh mane tahap kesabaran makhluk ciptaan die..banyak kan sabar okeh..

    ReplyDelete
  3. tak payah layan...
    teruskan hidup awak hehe

    ReplyDelete
  4. "Silent is a secret weapon to hurt others..."

    setuju dgn statement ini..=)

    ReplyDelete
  5. bak kata orang..
    satu perg i10 marriii..
    so, apa nak dipedulikan dengan seorang yang buat kita macam sampah.
    get lost la jawabnya kalau saya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails