My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, July 23, 2010

Aku dah tak percaya...

Pada orang yang menyakiti hati aku.. aku takkan berdendam tapi cukuplah sekali. Tak mungkin aku biarkan orang itu menyakiti hati aku lagi. Sakit memang sakit pada awalnya, tapi penghujung biarlah aku biarkan saja. 
Aku takkan doakan apa-apa yang buruk pada dirinya, cukup doakan orang itu menyedari apa yang telah dilakukan pada aku. Biarlah Tuhan saja yang membalasnya. Apelah daya aku hanya seorang manusia biasa. Tiada hak untuk menghukum sesama manusia.

Tapi ingatlah, setiap keburukan yang kita lakukan pada orang samada disedari or tanpa disedari.. Allah Maha Mengetahui. Mungkin terlepas sekarang, tapi hari mendatang tak siapa tahu.

p/s: peringatan untuk diri sendiri jugak....

4 comments:

  1. Cho wakatteruyo. Sgt faham keadaan sebegini. Well, life still far ahead. Be happee with the present :)

    ReplyDelete
  2. sakit hati? cukup hanya sekali? bagaimana dengan orang yang kita sangat sayang, dia buat kita sakit hati, berapa kali kita nak biarkan? cukup hanya sekali?

    ReplyDelete
  3. setuju jgn percaye kat org yg pernah menyakiti ati kita.....kite lg pernah kena dugaan teruk....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails