My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Thursday, July 15, 2010

Orang besi buruk

"Assalamualaikum...." banyak kali pulak tu bagi salam. lebih dari 3x okay. Orang cakap kalau dah lebih 3x orang dalam umah tak sahut, balik la kan. Haaaaa.. tapi orang ni degil. Bagi jugak salam. adehhh!

Aku baru lepas bersiram masa tu, kacau betol laa.... last-last aku jawab salamnya yang ke 6x. 

"Waalaikumussalam..."
"Ni nak cari besi buruk.. tengok kat belakang rumah tu ade banyak je."
"Erm..... nantila dulu. Jap eh"

Aku pun pegi tanya bapak aku kat dapur. Bapak aku cakap tak yah. Aku pun bagitau la orang tu tadi balik.

"Tak yah la... takmo jual.."
"Tapi banyak tu haa.. takkan taknak jual? Lagipun kitorang bayar."
"Takpe..takpe. Taknak jual.."

Haishhh.. dah orang cakap taknak jual tu dah la. Even besi buruk, bapak aku suka simpan kot. hahaha! Takpun orang besi buruk ni kira murah sangat. Bape sen je sekilo. haishh! Tak berbaloi langsung okay..

Baik pegi tolak kat kedai balik. Bukannye buruk sangat pun barang-barang tu semua. haishhh!

2 comments:

  1. besi buruk.. mahal tu
    nasib baik bukan besiberani

    ReplyDelete
  2. igtkan org banci yg dtg, haha! ;)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails