My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, July 9, 2010

Nextime cakap awal-awal!

Aduhai... geram lak tetibe rasa. Dah la gunting kain pon tak pandai. Nasib baik tak senget benget kain pasang aku tu! haishhhh!

Tadi ni haa.. ade sorang minah kat Kedai Kain Honyi. Aku tanye dia leh gune debit card tak, sebab dalam purse aku pon ade RM20 je. Nak stop kat bank tadi ramai orang pulak. Tapi aku beli kain murah je pun. RM35.00++ je pun. Biasenye kedai besar gitu mesti lah boleh gune kad kan... Ok, then dia cakap boleh.
Dah siap gunting kain tu, bawak p kaunter cashier. Terus hulur Maybankcard Visa. Si cashier tetibe bersuara...

"Kredit kad untuk harga RM50 ke atas je kak."
Aiyooo achiiiiiii... lu bikin gua menyirap darah la beb. Si petite tadi takde pulak cakap kat aku awal-awal walhal dia dah tahu harga kain aku tu xsampai pun RM50... Yang aku pelik, xpenah pulak jumpe ade limit-limit harga bile nak gune kredit/debit kad. Nasib baik ade adik aku skali.. leh la tolong tambahkkan RM20. Kalau tak, takkan aku nk pusing pergi bank yang jauh gile tuuuuu.............

8 comments:

  1. karate jer minah tu...tapi aku tak faham la, banyak tempat kalau nak bayar pakai kredit kad mesti kena lebih dari RM50...kalau RM30 bukan duit ker..? mesti diorang malas nak buat claim kat bank-bank..

    ReplyDelete
  2. err, bukan mmg ada ke limit kena above somethg baru boleh bayar pakai kredit kad, tapi debit kad, xsure.. ;)

    ReplyDelete
  3. biasa memang macam tu kalau tak silap. guna kad kedit or debit mesti benda yang rm50 keatas tau.

    ReplyDelete
  4. hahaha, lain kali simbah je air teh dekat muka orang tue.

    ReplyDelete
  5. stgh store ada had belian rm ++. tp at least org kedai ptt bgtau awal2. kak pun harus tanya dia gak.

    ReplyDelete
  6. kesian awak ye hehe.. kena la cari ATM sebelum beli kain... :)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails