My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, July 9, 2010

Bila aku naik hantu, semua orang terpaku!

Astaghfirullah... bila aku sedar rasa bersalah pulak kat orang tu. Yelah, salah faham semua tu. Tapi dai dengan tenang je explain kat aku tanpa rasa takut, tapi aku yang banyak buat muka bengang! *zalimnye sayeeeee...

Ok, situasi berlaku bila si apek ensem ni repair aku nye henset. Dah la tu henset kesayangan aku. Beday present okay, maunye aku tak sayang. Ok, dia tukar music button & ribbon Nokia Xpress Music aku. Dahla time repair, hilang pulak skru 1. Tapi, boleh dimaafkan lagi. Lepas dah siap repair, aku masukkan bateri. Tetibe bateri tu xrapat ke permukaan phone. Aku tanye dia kenapa. Dia cakap bateri aku dah mengembang. Ok, fine.. aku boleh terima lagi. Then, aku ON kan HP aku... haa sudah! Ape pulak jadi ni.. tak function plak.

Aku: Nape plak takleh nak ON ni? *nada agak keras & mendatar
Dia: I..I tarak tau maa. Tapi masa U bagi dah OFF dah.
Aku: Bile masa pulak I OFF?? Tadi I bagi U, I sedang msg ok.
Dia: Ye, I tarak tipu u maa. I berani sumpah tadi hp U OFF.
Aku: (mendengus) Macam mana boleh OFF plak, i letak pincode OK! *suara agak tinggi
Dia: Ok2... I try chek sekali lagi.

Aku dah bengang gile. Dah malas nak pandang apek tu. Naik turun je nafas. Lepas dah settle dia datang kat aku...

Dia: Ok.. ni U punye bateri ye. Dah ok dah..
Aku: Haaa ok. Sorrylaa.. I bukan maksud nak marah U tadi. Acceli, I tak ckp u tukar my bateri, tapi there's sumthing wrong with the phone. Mesti ade yang tak kene time u repair tadi. *suara dah nada rendah
Dia: Ye ye.. its okay. Sebenarnye tak kene masa letak ribbon tadi tu. Dats why tak function nak ON.
Aku: Ok, tenkiu so much eh.. thanks

Haaaa.. even aku berapi pada awal-awal tu, tapi last2 aku still say thanks sbb dia dah repair HP aku. Kesilapan teknikal sikit je pun. huhuhu!

2 comments:

Related Posts with Thumbnails