My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Thursday, July 8, 2010

Surat cinta untuk pembela pets!

To: Tuan arnab depan rumah

Kehadapan tuan arnab di depan umahku. Tolonglah ambik serius ape yang aku nak luah ni ye. Jangan pandang remeh pulak. Aku tahu ko beli arnab tu mahal. Tapi aku taknak pikir bape hengget ko beli sebab bukan gune duit aku pun.

Tapi, bila dah letak sangkar arnab tuan tepi lorong-lorong rumah make sure tuan pandai nak jaga kebersihan. Lorong tu tempat lalu lalang orang ramai nk masuk umah mereka. Tapi sungguh lemak la bila ko biarkan najis arnab tu berbau harum semerbak satu lorong. Or hidung tuan-tuan semua tersumbat? Flu?? Or deria bau korang dah rosak???

Oh.. sungguh bikin aku panas la ko, tuan punya arnab. Betul-betul depan pintu umah aku arnab ko berada, dengan najis yang bertimbun-timbun dalam sangkar. Kalau nk jaga, buat cara nak jaga. Bukan senang tau nak jaga haiwan peliharaan ni. Kene jaga kebersihan sekeliling semua. Ingat semua orang senang ke bila dah ade bau yang kurang enak dihidu..

Haish.... aku taknak la ape-apekan kat pets tu sebab dia tak bersalah. Tapi ko sebagai tuan kenelah peka sikit. Sekali lagi aku cakap... PEKA ok.. bukan PEKAK telinga buat tak tahu! Dah.. aku malas nak ulas panjang-panjang. Kalau ko biar je camtu, ko tunggulah siren dari jiran-jiran yang lain ok!

Sekian,
Jiran depan pintu umahmu


1 comment:

  1. Kalo lah saya, saya culik je usagi2 itu. Jage baek2. Kasik bersih2. Kalo x jaga btol2 kan sama je macam x bela, dudok lak tempat kotor. Kang bukan usagi tu je saket, tuan2 ngan jiran2 gak merana sama. Aiiiiisssshhhh...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails