My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Monday, July 26, 2010

Kata-kata adalah suatu doa

Betul ke.... mungkin ya mungkin jugak tak. Wallahualam. Tapi Dia Yang Maha Mengetahui segalanya. Kekadang, hati kita tak lepas dari berkata macam-macam. Ingat tu, Dia Maha Mendengar. Kekadang kita akan berprasangka buruk, kekadang kita berfikiran positif. Kenape eh...

Sebabnya, hati kita selalu bergolak. Banyak negatifnye daripada positif. Lebih-lebih lagi ade pulak syaiton yang bersarang. Lagilah berbolak-balik dibuatnya. Kalau boleh dia nak putar belitkan ape yang kita fikirkan. 

Sebab tu iman mesti teguh. Kalau tak, memang kita pun akan terheret sama. Yang penting kene ingat Dia Yang Maha Esa. Kene ingat Dia sentiasa melindungi kita walau di mana pun kita ada. Dan semestinya kita harus mentaati Dia. Barulah Dia menyayangi kita.

Berdoalah perkara yang baik-baik. Jangan sesekali ungkapkan perkara buruk. Bila kita memikirnya, seolah-olah ia akan terjadi di dalam hidup kita.... renung-renungkanlah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails