My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, July 30, 2010

Sini rogol, sana cabul!

Haish... macam musim mengawan pun ada. Macam-macam ragam. Dengar berita pagi tadi pasal driver van sekolah mencabul 3 orang budak sekolah di area Petaling Jaya. Ngeri.. meremang bulu roma, mintak dijauhkan.. nauzubillah.

Semalam pon my mum ade cerita pasal sorang budak sekolah menengah kat daerah Besut. Kes yang hampir serupa. Cumanya, budak perempuan ni tak sempat dirogol. Sekarang masih koma di hospital.

Budak perempuan ni diculik ketika sedang menunggu bus untuk pulang ke rumah lepas kelas tambahan petang. Diheret ke dalam sebuah kereta, tapi malangnya kereta tu terbabas. Mungkin budak perempuan tu meronta-ronta kot, tu yang kereta tu terbabas. Tapi polis sempat tangkap orang lelaki tu.

Cuma, perempuan tu yang jadi mangsa.. masih koma setelah akibat insiden tu. Sedih kan.... bayangkan ape perasaan parents budak perempuan tu. Kalaulah perkara camtu terjadi kat adik-adik perempuan lelaki tu???!!!! Ape yang dia rasa... tak berhati perut langsung.

Memang mende ni xpenah pon reda. Cuma bila ada kes, baru digembar-gemburkan oleh semaua pihak. Yang kita tak tahu cerita, masih banyak di luar sana....

12 comments:

  1. betul tu miss izah...
    tiap hari ade je kes rogol n cabul kuar paper...
    sana sini x selamat...
    dlm paper smlm pun ade kes bdk skola rendah dirogol driver van die...
    org yg diharapkan utk anta anak kite dgn slmt ke skola pun dh x boleh dipercaya...
    abis kita nak percaya sape lagi... ;(

    ReplyDelete
  2. tadi pun akak ada dengar citer pasal ni kat hotfm.. kenapalah berleluasa sgt sekarang ni

    ReplyDelete
  3. Sila lebih berhati-hati...

    Cuma saya ingin tahu jika ini terjadi kepada anda, apa tindakan dan perasaan anda ketika itu?

    ReplyDelete
  4. dunia akhir zaman.
    macam ni la =(

    ReplyDelete
  5. dah x mampu nak kawal..
    zaman sekarang semua dah tak selamat..

    ReplyDelete
  6. banyak laki kaparat sekarang ni..menakutkan..

    ReplyDelete
  7. lelaki yg sepatutnya memimpin wanit buat perkara terkutuk macam tu. macam mana nak hidup dlm keadaan tenang kat dunia skrg ni..

    Tak mahu semua, jangan buang semua

    ReplyDelete
  8. sy mmg selalu takut hal tu. lg2 sy drive kete sorg.. tkt kne thn tepi jalan, pastu kene rogol..minta dijauhkan Allah la..takut!

    ReplyDelete
  9. hmmm, tak tahu nak cakap ape bila benda nie jadi. macam tak boleh nak di halang dah. :(

    ReplyDelete
  10. Kita memang takut dengar berita seperti itu, nampak sangat kita berada dalam keadaan semakin tak selamat walaupu para pemimpin kita kata negara kita selamat.

    Kalau kejadian rogol ini terjadi kepada pelancung, maka berbagai tindakkan drastik akan dilakukan.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails