My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, July 20, 2010

Dugaan mendatang tanpa diundang...

Hurm... berpuasa bererti menahan diri dari makan & minum, menahan nafsu, perasaan amarah & sebarang perasaan yang seangkatan dengannya. Kekadang, ketika berpuasalah dugaan akan datang bertimpa-timpa.Tak kira lah ape dugaan sekalipun, hadapilah dengan senyuman.

Tapi, bukan time puasa je kene tahan amarah tu, bile-bile masa pun kene laaa. Tapi kebiasaannya dugaan ketika berpuasa ni lebih berat rasanya. Yelah, dugaan berpuasa lagi, tup tup datang pulak dugaan lain. Kalau nak maki dalam hati kang, kurang pulak pahala puasa. Nak menangis??? haishh... tak berbaloi lah weii!

Kalau kuar airmata pun, mende tu takkan pusing balik. kan..kan.. hehehe! Sebab tu kite perlukan teman di sisi, moga-moga kita dpt lupakan sejenak ape yang bersarang di fikiran kite tu... then cari jalan penyelesaian. Its the best way!

p/s: bila ditimpa dugaan, istighfar banyak-banyak...

2 comments:

  1. apakah yg berlaku.
    anggap semuanya ujian Allah. :))

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails