My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, December 29, 2010

Andai dapat ku putar kembali waktu itu.....

Lebih kurang pukul 10.30 pagi, aku turun ke Pejabat Pos PWTC di tingkat 2. Suasana agak lengang. Hanya ada 2 orang di kaunter. Segara aku beratur, takut nanti ramai pulak orang. Selang seminit dua lepas tu, kelihatan 2 orang memasuki ruang pejabat pos tu. Kelihatan juga seorang perempuan yang agak berusia di pengakhiran barisan...di tangannya memegang sehelai kain buruk. Aku fikir dia adalah seorang cleaner.

Makcik Tua: "Nak beli kad telefon..." sambil tersenyum dia menghulurkan duit

Akak P.O: "Beratur dulu ye.." dengan suara yang agak keras & mendatar.

Tiba giliran aku untuk ke kaunter. Bungkusan dihulurkan untuk ditimbang oleh akak post office tu. Setelah ditimbang & dikira...

Akak P.O: "RM12." hanya sepatah kata

Aku menghulurkan duit & everything selesai. Tetibe sayup kedengaran suara di belakang aku...

"Oh, tak cukup duit la..." terus perempuan itu berlalu keluar dari pejabat pos.

OMG... serius terpaku aku sekejap. Aku sayu dengar perkataan yang keluar dari mulut makcik tua tu. Aku nampak dia memegang sekeping wang kertas RM5, sambil digulung-gulungnya. OK, aku faham.. dia nak beli topup tapi xde jual amount RM5. Bila aku dengar dia cakap camtu, maknanya memang dia langsung tak punya duit lebih. Memang dia nak beli topup tu RM5 je!

Sayu sangat kot tengok makcik tu makin menjauhi post office tu. Aku toleh balik.. kaki aku kuat nak melangkah ke arah makcik tu.... AKU NAK TOLONG DIA!!!!!!! Tapi kenapa entah kaki aku terus melangkah perlahan ke depan menuju balik ke opis.

Dalam kepala aku duk fikir, mungkin dia ada nak call sesapa. Mungkin dia betul-betul terdesak nak call orang. OMG! Serius, sampai skrg aku igt raut wajah makcik tu.....



Notakaki: Andai dapat aku putar balik waktu tadi.......... :(

2 comments:

  1. kesiannye...xpe maybe ade org laen y tolong makcik tuh..

    ReplyDelete
  2. been there too.. rase cam hopeless sgt kn.. the least we can do is pray the best for them..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails