My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, December 8, 2010

Jangan sampai menyesal kemudian hari

Ok... menabung memang penting ok. Even soploh sen pun itu namanya duit. Kalau korang boleh buat duit berkoyan-koyan macam bank negara xpelah nak membazir pun. Tapi nak cari duit pun bukan main susah. Takkan senang-senang camtu je nak buang kan..

Aku....? Bukanlah spesis yang terlalu boros ke ape even ade orang tilik garisan kat telapak tangan aku ni... garisan boros tu dah maksimum dah. erkkk! Jangan percaya sangat mende cmtu oke.. suka-duka xpe. hehehe!

Aku paling sayang nak guna duit utk mende yang rasanya tak penting or tak perlu sangat. Bukan kedekut or 'tahi idung masin' ok.. (sape penah rasa kemasinannye ni! wuwawawawa) Tapi aku rasa tak berbaloi sangat nak menghabiskan duit tak tentu arah. Klu bende tak perlu, aku pikir 16juta kali kot nak beli. Pegang letak... pegang balik, lepas tu letak jauh2 mata memandang. hahahaha! Tapi aku terbeli tu mmg nasib lak... lepas tu mesti nyesal punye! aduhhh! Tak gune seyhhh... xleh return dah.

Aku heran bin ajaib gak tgk org yg boley shopping sampai berkoyan-koyan beg kertas kat tangan. Sampai sangkut ke lengan. hehehe! Tapi, xpelah.. tu duit dorang, bukan duit aku pon. Kang korang ckp aku dengki pulak kan.. ahahah! Bukan begitu maksud beta.. ahaksss! Cuma, syukur jugaklah aku ni bukan jenis kaki shopping.. & tak jugak mudah terpengaruh bile tengok teman-teman sekeliling bershopping. heheehe! Masing-masing ade kesukaan masing-masing kan.. bape banyak masing daaaa~

Nak shopping tak salah, lagi-lagi tahun depan sume barang murah weh.. jatuh harga! hahaha! Memang penuh la shopping mall dengan rakyat2 mesia yang gila shopping. Tapi kene beringat gak, saving utk masa depan. Bagi yang belom kawin tu, simpan duit utk kawen ok. Yang dah kawin tu saving utk anak-anak nak sekolah ye. hehehehehe!

Yang bujang n takde komitmen pun kene jugak. Mane tau susah ari dopan kito tak tau yo. So, sedia pisau sebelum diterkam penjahat. adehhh! Pisau tu kono sontiaso tajam yo anak-anak makk.. Kalau tumpul kang paham-paham la yo.. arghhh, meroyan duk speaking nogori!

p/s: sikit-sikit lama-lama jadi gunung everest.....

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails