My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Saturday, December 18, 2010

Harap masih ada peluang

Last week, my bro ada gtau untuk aku post sijil-sijil & resume pada my kazen. Untuk dia submit kat PPD Terengganu. Ok.. ada kekosongan Guru Sandaran Tak Terlatih (GSTT), cuma tak tahu daerah mana. Hopefully, ada kekesongan di Besut. Yang pastinya English Teacher sekolah rendah!

At the same time, my mum call berulang kali mengingatkan aku suh postkan sijil tu ASAP. Aku seperti biasalah, peluang ada depan mata selalulah melengah-lengahkan kerja. Selalu lupa nak ambik sijil tu fotostat. arghhhhh! Stresssss..... Seminggu dah berlalu. Memang kene buat reminder besar-besar di mana-mana mata aku melihat.

Semalam kat opis my mum call lagi.. aduhh!

Umi: "Bila nak post sijil-sijil ni? Buat 2 copy terus. Satu nak bagi kat 'Abg Mad', satu nak hantar PPD Besut jugak.

Aku: "Aduhh... tak ingat lagi. Esok-esok eh.." (esok-esok dah muncul minggu depan la jwbnya)

Umi: "Ish.. cepat-cepatlah sikit. Nanti abah bagi terus kat kawan dia. Sebenarnya dia suh datang terus isi borang. Tapi umi cakap tuannya takde sini. Takpelah umi antar sijil dulu."

umi aku sambung lagi.....

Umi: "Bukan ke dulu cita-cita nak jadi cikgu / pensyarah." (wah.. mak aku pon tau cita-cita aku masa kecik-kecik dulu)

Aku: "Memang pon tapi...." (tak sempat sudahkan ayat dah dipotong)

Umi: "Dah tu... sekarang ni taknak jadi cikgu dah ke? Takkan tak minat dah. Mane ade tau ada rezeki kat kampung. Boleh gak la simpan duit byk2. Duk KL tu nak simpan duit pon takleh."

Adeh... kene tazkirah okay.. hehehe

Aku: "Okay..okay.. nanti orang hantar lah"

Adussss.... bukan taknak hantar, tapi selalu lupa. huk3! Tapi ape salahnya mencuba peluang yang dah ada di depan mata kan. Untuk mendapatkan yang lebih HEBAT kita mesti sanggup melepaskan yang terbaik... Oh yeahhhhh!

Kepada A.W.A.K ~ Andai kata ditakdirkan saya kembali ke kampung halaman nanti, ingatlah apa yang kita cakapkan tempoh hari & yang paling penting... be honest & trust each others!

S.A.Y.A ♥ A.W.AK

Tetibe kan! hahaha... entry mengharap + jiwang taknak kalah! :p~~ (tolong jangan percaya, hanya rekaan semata-mata!)

8 comments:

  1. sis, naper x try jd mentor kt unisza, ari tu bnyk kosong...

    ReplyDelete
  2. awak awak saya suka lah jiwang awak tu... =p

    ReplyDelete
  3. universiti sultan zainal abidin, gong badak, terengganu, dlu UDM, dlu lg KUSZA...

    ReplyDelete
  4. tulis besar2 reminder tuh.. tak pun set reminder 5 minit sekali.. hehe~


    p/s: Belajar teknik photoshop..

    ReplyDelete
  5. saya ada membuat satu e-book mengenai resume dan anda boleh mendapatkannya di

    http://ahmadbashier.com/rahsiaresume/

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails