My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Monday, December 27, 2010

Api sama api jangan dilawan

Bila orang berkasar dengan kita? Takpe, biarkan saja. Jangan dibalas dengan kekasaran. Takut nanti ada yang tak sabar, terus makin marak api. Bila dalam diri kita dah ada bara-bara api, bila ditambah minyak, makin besarlah api tu.

Jangan takut untuk menjadi air sebagai penyejuk.. Jangan kisah apa orang akan pandang kita. Belajar untuk menjadi setenang air yang mengalir, jangan mengganas seperti ombak tsunami. Bila orang lain beremosi, jangan kita tambah bebanan emosi dalam diri kita jugak. Hadapi dengan senyuman. Sentiasa berfikiran positif. InsyaAllah kita dapat menanganinya dengan baik.

Orang cakap senang sungguh berkata-kata tapi nak melaksanakannya susah kan. Tapi, bila kita motivate diri kita, bermonolog sendiri dalam hati. Lama kelamaan, mende tu akan sebati dengan tindakan kita. Secara tak langsung, kita akan lebih cool & xdelah mengganas seperti rimau! Hehehe...

Peace.....


3 comments:

  1. betul tu

    yong pon slalu motivate diri sndri

    ReplyDelete
  2. yup..stuju..self control tu kna blajar, xdtg sniri..n step by step blajar..lbh kpd wisdom kot..xsmua org ada, biarpun study tinggi2..

    ReplyDelete
  3. kena sentiasa didik hati supaya banyak bersabar.. kalo x memang meletup sudah hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails