My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, December 28, 2010

Nape dulu tak jadi detektif je?

"Nak ke mane tu?"

"Balik kampung.."

"Oh.. dengan sape?"

"Dengan abang saya..."

"Oh.. naik ape?"

"Dengan keretalah...."

"Eh kereta ape...?"

Erkkkkkkkkkkkkk.... ini sudah lebih weh. Even di bawah satu bumbung pun rasenye tak perlu nak bertanya terlalu details.

Prinsip aku.. aku tak kisah orang nak ambik berat tentang aku, tapi tak perlu sampai terlalu details. Sebabnya, dia bukan ahli keluarga aku. Takkan nak tanya sampai nak pergi naik ape, kete ape... ish. Stress weh.. Asalkan family aku tahu aku dengan sapa & di mana. Tapi, kalau dah dengan keluarga sendiri pon disiasat bertubi-tubi... camne tu? Tak ke namanya terlalu BUSYBODY?

Masa aku study dulu pun camni, even duk sebuah rumah 8 orang. Kitorang akan sentiasa saling mengingati antara satu sama lain. Tapi kalau melibatkan hal peribadi, aku takkan masuk campur sangat. Cukup tahu sikit-sikit & tak perlu nak jaga tepi kain orang. Melainkan tuan empunya badan sendiri yang bercerita...

Yes... aku rimas bila orang yang takde kaitan dengan aku banyak bertanya tentang aku. Cukup sekarang wish 'Take Care' or 'Jaga diri elok-elok'.. Biasenya aku akan beritahu mane aku nak pergi, but not too details. Yelah nanti mesti keluar statement....

"eh ko ni, kang jadi ape-ape kitorang jugak susah..."

For me, bukan nak berlagak sangat or bukan nak ego terlalu tinggi. Tapi apa yang patut diberitahu, memang akan diberitahu, ape yang tak patut, cukuplah aku & famili je yang tahu. Tapi masih ade orang yang berperangai camni sekarang ni. Biaselah, sebelum jumpe kite tak kenal orang tu camne... Bila dah tinggal bersama, baru tahu.... hehehehe!


2 comments:

  1. basuh kereta? nak pergi kerja ke? tengah memasak ker?
    antara soaln2 annoying yg org selalu tanya...
    tak makcik sy tgh bsuh kepala keretapi...hoho

    ReplyDelete
  2. mungkin dia tgh berlatih tuk hadiri interbiu detetktif kut. hee :D

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails