My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, June 4, 2010

Jangan tiru aksi ini: cubaan merbahaya aku pagi ni! Fuhhh

Assalamualaikum & morning semua..

Hoho.. pagi ni best je kan ujan. Syoknye kalu cuti, tapi sayang kene pergi opis.

Aku turun opis tadi lambat sikit pagi tadi. Dah la ujan lebat giler area Klang Valley. Tapi masuk area PJ dah reda. Aku punyalah mengejar masa ni. Today masuk opis pukul 8.15am. Time kat Bangsar dah pukul 8.04am. Ahhhh... memang tak sempat pon nak masuk opis on time ni.

Aku pon ape lagi.. pecutlah Viva Forever ku dgn jayanya. Sib bek jalan tak berapa jammed sangat. Sampai je dpn PWTC, aku nampak ade sebuah bus ADIK-BERADIK! Sekejap ke kiri, kejap ke kanan. Aku dah bengkek dalam hati ni. Kebetulan pulak time tu trafic lite HIJAU menandaakan aku boleh membolosinya..

Tapi disebabkan BUS yang terhuyung hayang kiri kanan entah ke mana tu, lampu dah bertukar KUNING! Then aku nampak bus tu nak masuk lane aku.. aku dengan tawakalnye, menekan pedal minyak & vrommmmmmmmmmmm................... terus aje himpit bus tu dari side kanan. Aku nampak bus tu stop mengejut! Haishhhhhhhhh! Dia terkejut kot tetibe ade makhluk putih sepantas kilat menghimpit dari kanan!

Dalam hati dah lega sebab dah lepas. Tapi aku nebes tetibe dgn tindakan aku tadi... wuyooooo! Berjayanya aku... tapi dlm hati dup dap dup dap! Takut jugak wooo... Kang salah timing naya je. Tapi alhamdulillah, aku berjaya.. Syukur syukur.. tapi bus tu yang bongek haa... tak tahu nk masuk lane mane.. ampeh tol! Lupe nak hafal no plat!

Lepas parking, dalam hati berkata sendiri... "Lepas ni aku tak nak buat lagi camtu.."

Notakaki: Cakap time tu je takmo buat, tapi bile berada dalam situasi yang sama akan terjadi lagilah perkara sebegitu. MasyaAllah, semoga Allah melindungi aku... Amin

10 comments:

  1. Ganeh Mung Nie. Ekeke Hati2 Di Jalan Raya Orite :)

    ReplyDelete
  2. Dear,
    Bahayanya dear..

    Jangan buat lagi tau..

    Jangan sesekali lagi.

    Mmm..
    Pesanan daripada sahabat anda.
    hekhek..

    ReplyDelete
  3. boleh jadi stuntwoman ni kalo gini...hahah

    ReplyDelete
  4. selalu bas takkan pandang kereta atau motor di sebelah diorg
    tu sebab banyak accident

    ReplyDelete
  5. bahaya tu.. sian viva forever tu alu kemek..
    dont drive and tensen ye

    ReplyDelete
  6. amboi!

    himpit bas? eeee!! ngeri!

    ReplyDelete
  7. agak bahaya tp bgus tuk mningkatkn skill pemanduan..sila cuba lagi dgn gaya baru okeh..hahahah

    ReplyDelete
  8. wah...racing dengan bas..
    bas main taktik kotor..
    dan VIVA meang akhirnya...

    lain kali ajak bas tu pegi setting kat spang...
    race dalam trax baru best...

    ~banyak betul teddy bear warna biru hari nih...dlm blog ni

    ReplyDelete
  9. bas tuh adalah besar dari viva... jadik apa apa sapa yang susah.... fikirkan orang yang menyayangi anda okeh....

    drive carefully..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails