My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, June 8, 2010

Memaafkan kesalahan orang lain akan membuatkan diri aku tenang...

Fuhhh... panjang sikit tajuk n3 tengahari ni. Al maklumlaaa, baru berjaya abiskan breakfast! hahaha! Tapi yang tak syiokkknye, mata dah mula kuyu & layu la... adoilaaa!

Ok.. back to d topic.

Orang cakap, biar orang lain buat jahat dengan kita asalkan kite xbuat jahat pada orang. Orang layan kite tak elok, kita layanlah dengan penuh kelembutan. Tak salah pun. Dengan harapan orang tu akan menyedari akan kesilapannya. Tapi, klu dia masih tak sedar-sedar jugak memang gelap hati lah orang tu.. adehh!

Prinsip aku la kan.. if ade someone tu buat salah dengan aku, aku takkan mudah melenting & melatah. Aku takkan sekali-kali berterus-terang apa salah dia. Even aku dah lame notice mende tu tapi aku akan biarkan dulu, nak tgk sampai bila dia nak teruskan game tu. Tapi, sikit demi sikit aku akan gunakan 'kelembutan' aku utk buat dia sedar.

Kata-kata mesti lembut tapi bisa menikam kalbu... hohohoho! Biar makan dalam sikit. Kasi tembus hempedu, tengok dia rasa sakit cmne. adehh! Takpe, mungkin dia tak fikir ape yang dia akan dapat bila buat camtu di dunia. Tapi di akhirat kelak dia tahu lah segalanya..

Aku bukan Tuhan untuk menghukum manusia sesuka hati. Biarlah Dia yang menilainya. Aku hanya mampu memohon kepadaNya semoga dibukakan pintu hati orang tu utk menyedari akan kesilapannya. hehehe!

Dan yang paling penting, aku dah lama memaafkan segala salah-silap mereka itu. Kerana itulah yang terbaik. Siapelah aku nak berdendam dengan orang, entah-entah ade je org kt luar sane xpuas hati dgn aku kan.. So, aku pon mintak ampun maaf sekiranya ade dosa aku dengan kalian semua... :)

5 comments:

  1. bagusnya kakak saya sorg nie..may Allah bless u.. :D

    ReplyDelete
  2. kalau aku, aku boleh maafkan. tapi parut tetap ada dan terasa juga

    ReplyDelete
  3. agak sukar sebenarnya nak memaafkan seseorang
    saya boleh maafkan tapi jangan kacau hidup saya sudah

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails