My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Friday, June 25, 2010

Perhatian: Jangan terpedaya dengan perkara sebegini

Ok... masa zaman kesempitan wang last year aku ade usha-usha side income. Dipendekkan cerita, aku search la kat google, then aku jumpe 1 blog yg menawarkan perkhidmatan online typist. So, aku selidik dulu. Ok, pompuan! Just RM20! Set.. aku pun tanpa berlengah terus transfer M2U. Ok, ini buktinya...


Then, tunggu lah sehari, sebab dalam blognye cakap after 1 day dia akan bg respon. Masalahnye, emel pon tak reply. Camne nak tahu dia terima ke tak confirmation aku. Dalam account dia sah-sah la dah masuk duit aku tu. Then, aku send email kat dia balik. Still takde respon. AMPEH!

Sakit betul hati aku. Even RM20, if 50 orang transfer tak ke dia dapat 1K?!! Haishhh.. berapi aku. Ade jugak yang jenis menipu camni.

p/s: Korang janganlah terpedaya dengan mende-mende camni. Even, sesama bangsa pun mereka boleh menipu. Dah serik nak involve mende-mende camni!

9 comments:

  1. uhhh.penipu tul. nasib baik tak masuk dulu. huhu

    ReplyDelete
  2. pnah juga terkena ini..
    xpalah, biarkan DIA mmblsnya..

    ReplyDelete
  3. adeh, ciannye..niway, tq for sharing~

    follow u.. invite to visit n follow too~

    ReplyDelete
  4. aku pernah terkena masa nak tunggu keputusan SPM dulu.
    hampagas,
    dulu2 pakai money order

    ReplyDelete
  5. mmbr ella pernah kena...
    siap kena interview bagai kat kompani tu...

    ReplyDelete
  6. sian ke mung..
    baik mung wat blanje kat kfc...dapat 2 snack plate lagi..
    hehhe

    ReplyDelete
  7. u boleh buat police report..n ask mbb freeze account minah penipu tu..

    ReplyDelete
  8. hmm..kdg2 pelik sebab kita nak kerja tapi kita kena bayar duit kat dia..sebab tu tak pernah kena lagi camni..pengajaran ni..

    ReplyDelete
  9. pity to hear that..sabar k pasti ada pembalasan kepadanya...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails