My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, June 23, 2010

Seperti menagih duit sendiri

Assalamualaikum & morning...

Hutang yang dah lapuk bertahun-tahun pun susah orang nak bayar kan? Kalau aku ni ade hak macam bank mesti dah lame aku p tarik sikit-sikit harta benda penghutang tu. Sebulan tak bayar, aku p tarik pintu rumah, dua bulan tak bayar aku tarik tingkap pulak.. adehh! Zalim kan bunyinye...

Tapi kalau dah hampir 3 tahun?? Camne lak tu.. rasenye sebuah rumah boleh tinggal tiang je.. hohoho! Susah la camni.. dulu berkawan, disebabkan hutang ni boleh jadi cam lawan. aiyoo! Penangan hutang kata orang. Kalau setakat RM400, dalam masa setahun takkan la xleh bayar langsung? Nak cakap setahun nak bayar RM50??? huh langsung tarakkk!

Tapi.. ape motif berlagak cakap nak bayar tapi kesudahannya aku tunggu bulan jatuh ke riba. Alamatnye tak dapat la tu.. mimpi semata-mata. Pelik aku dengan orang yang berlagak ni. Cakap macam guruh berdentum tapi akhirnya diam membisu masuk lubang tikus!

Aku pulak jadi macam meminta sedekah walhal duit sendiri. Si penghutang pulak buat dunno je macam tak ingat ape2.. amnesia kot! Bila dimintak cakap kita carik gadoh??? Weiiiiiii...... aku rase macam nak lempang lelaju je manusia camni.

Dah duit aku la weiiiii... aku ade hak nak mintak! ada pahammmm?!

p/s: layan orang camni dengan aku2 skali jd gile..


5 comments:

  1. akak pun pernah lalui kes macam nie....

    memang boleh jadi gila bila orang nafikan hak kita...

    dorang tu tak tau agaknya hutang tu bawak mati...

    ReplyDelete
  2. kerna duit mcm blh terjadi...pkr2 dulu sblm berhutang n berihutang...(^^)
    Saya Suka Cara Kamu Berfikir

    ReplyDelete
  3. orang kalau nak pinjam duit memang manis bibir tapi bila nak pulangkan macam2 alasan di berikan...silap hb macam kita la plak yang hutang diorang...

    ReplyDelete
  4. mmg betul pun.
    org berhutang dgn janji manis.
    time meminjam ayat punya baik.
    dh dpt semua, tgk2 senyap je.
    janji nk bayar tp x bayar.
    teruk sgt tau prangai mcmtu.

    nk org faham dia je tp xnak faham org bg meminjam.
    hutang kat dunia boleh lari.
    kat akhirat tanggung.
    org yg berhutang tu kan trima balasan 1 hari nanti.
    kalo asyik minta hutang je n pemiutang buat xtau, lg sakit hati.

    semoga mrk yg tertentu diberikan hidayah.
    Amin.

    ReplyDelete
  5. sape yg berhutang ni? izah xmintak ke?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails