My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Tuesday, June 15, 2010

Dulu... tak tahu apekah mende ni!


Tosei? Orang cakap sedap.. tapi seumur hidup aku penah sekali je aku makan tosei ni, tu pun tosei cheese ape ntah.. ade kat satu kopitiam kat Paka, Terengganu. Tak silap aku awal tahun ni kot aku makan tu. erkkk! Selama 24 tahun hidup, baru sekali cuba.. hahaha!

Tapi aku mkn tosei je, mendalah bahan-bahan dia tu aku tak cicah pon. Takut termuntah je bile aku telan, sebab mende yang aku tengok pelik aku takkan telan. Kang tak pasal-pasal orang len pun tak leh makan tgk aku uwekkkkk! hahahah!

Dulu tak tahu pun ape mende jenis makanan ni. Yang aku tahu roti canai, lempeng.. tu je! Naifnye aku kan.. hahahaha! tengok orang mkn makanan pelik-pelik mulelah berkerut muka. Haa... sebut bab tosei ni. Camne laa nak cicah tosei tu dgn kelapa tu eh.. erkkk! Rase apekah... tetibe tekak loya! hahaha!

p/s: aahaha! aku tau korang lapar mau lunch kan... im fasting today! so, jom lunch together! hehehe.. hidu bau sajelah.. :P~

13 comments:

  1. tosey adalah baik sebab ia tak berminyak sperti roti canai

    ReplyDelete
  2. tosei? haha. kalu datang penang suma jeni s ada.

    ReplyDelete
  3. eh? tu tosei ka?
    macam roti tisu jaa....

    << penggemar tosei :)

    ReplyDelete
  4. oh that's my feveret kalo makan kat mamak...tosei tisu...pastu suh dia taruk gula skit dlm tuh, n cicah ngan kuah kelapa...yummm. dulu pun tak pandai makan benda nih...geli. dah umur 24 kot, barulah try makan....and lepas tu suka pulak. ;)

    ReplyDelete
  5. bagusnya puasa :) tosei tue ada rasa masam-masam sikit kan ?

    ReplyDelete
  6. dulu saya pun tak suka tosei, tapi bila cuba sekali nak lagi.hehehe
    tosei lebih baik dari roti canai, sebab kurang minyak.

    ReplyDelete
  7. akak pun tak pernah makan dan jumpa tosei....

    kat kopitiam paka ni ada erk....

    akak tak pernah tau pun...huhuhu...

    ReplyDelete
  8. haha..
    besarnya tosei ni..
    actually klu btol2 kt kedai mamak cm a bit masam la..
    mak la kta..
    hehe..saya x tau :)

    ReplyDelete
  9. hahahahaha

    saya mkn tosei 1 kali je dlm idup.
    makan x abis.
    tosei mmg x leh msuk.
    mkn tosei sbb nk try kelazatannya.
    namun, x sesuai ngan lidah sy.

    hahahahaha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails