My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, June 16, 2010

U nak credit card-i tak??

Dari depan pintu aku dah nampak seorang lelaki segak menghulurkan sesuatu kt kawan aku kat depan... Tetibe datang ke arah aku sambil menghulurkan mende yang sama.. erkkkk!

Aku: "Ape ni..."

Dia: "Kempen beli barang tempatan.."


Erk... haha! Memang la kat PWTC sekarang ade exhibition tu. adoilaaaa! Lepas tu mamat tu ke belakang. Then dia singgah balik kt tempat aku b4 pulang! hahaha!


Dia: "Kalau ade ape-ape boleh call saya ye.."
Aku: "Orait.. thanks.."

Hohohoho... ni lah dia credit card-i bank rakyat! Alahai, aku mane la gune credit card ni. Duit pon ciput je ade.. lagi-lagi pulak, org biase mane la layak kan nk apply ni, anak-anak datuk je kot yang layak.. hahahaha! tengok pic kt bawah tu haa... dalam contoh pon bg anak datuk kn.. adoiiii!

Ala.. takyah berkredit kad laa.. aku gune tunai lg senang! Boley bajet2.. Kalau tak abis la aku.. nk korek mane pulak nk bayar kredit kad tu.. haishhh!

6 comments:

  1. haha..a'ah setuju ngan izah. beli byr tunai lagikkkk syorga kan kan . HI FIVE dear..hikss

    ReplyDelete
  2. haha..ingt pe laaa..tajuk semacam jer..haha

    ReplyDelete
  3. tapi kalu nak kredit card, apply la mana yg sesuai dgn kegunaan. cam kasi rebate petrol ker utk yg slalu travel, rebate blanje ke utk yg slalu shopping. setiap kredit kad ada kelebihan masing2.

    ReplyDelete
  4. tindakan yang amat bijak tu. kalau belum ada credit card tu bagus, guna tunai aja. Sekali terikat dengan kad kredit dan hutang memang akan susah nanti.

    ReplyDelete
  5. i pakai kedit kad, tapi memang kene ade prinsip pandai bajet dalam idup, kalau tak merana. ;)

    ReplyDelete
  6. skang nie byk je org offer kad kredit..g supermarket2 pun byk ada booth2 pasal kad kredit..dak2 student mcm sye nie pun diorang offer.kalu dh keje..kire ok gk lh..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails