My photo
Im juz an ordinary lady.. Nuthin special bout me.. I love my husband & my family so much... Like to do anything sound in my head tell me to do. Not too messy n clumsy.. Nice n friendly for sure.

Wednesday, June 2, 2010

Tak seperti biasa.. pelik!

Aku tetibe terjaga pukul 5.23am pagi. Nak cakap tidur awal tak jugak. Aku jarang sangat terjaga sebelum time sepatutnya. adehh! Tapi disebabkan aku memang set alarm kul 6.15am, aku pejam mata balik, tapi hanya tidur-tidur ayam.

Terjaga balik pukul 5.40am. adehh! Kenapekah?? hurm... nak tido pon tak senang ni. Takpelah, aku tunggu jugak alarm HP aku bunyi... 6.13am aku terjaga buat ketiga kalinya, kali ni mmg nekad nak bangun mandi terus.

Tapi pelik sikit sebab lampu dapur tak menyala. Selalunya bile aku dah terjaga mesti lampu tu dah menyala. Lepas tu aku terus ke bath room. Selesai mandi, aku prasan lampu bilik depan aku masih tak menyala. Ok.. aku teruskan dengan solat & bersiap. Jam menunjukkan pukul 6.40am, masih jugak belom menyala lampu bilik depan.

"Mungkin dia pergi ofis lewat kot.." (monolog sendiri)

Lebih kurang pukul 7.13am, masih juga tak menyala lampu bilik tu. erkkk! Aku ni asik menghitung waktu je kan.. ahahahhaa! Ok..ok

Tetibe aku rasa sedikit risau. Sebelum melangkah keluar rumah aku jenguklah di bilik depan. Aku macam nak tanya, tak pergi opis ke arini.. tak ayat tu tak terkeluar disebabkan aku tgk dia tidur lena.

Aku amati lagi betul-betul sekujur tubuh berselimut.. tetibe aku ternampak kakinya bergerak. Fuhh... lega dalam hati.

Dengan niat yang baik aku melangkah keluar dari rumah untuk ke opis..

5 comments:

  1. Dear..

    mujur bergerak..

    ish... ingat kan pe2..

    i pun sejak akhir2 ni selalu bangun awal.
    tapi gerak p opis lambat jugak.
    kahkah

    ReplyDelete
  2. hakhak, cuak je baca entry nih :P

    ReplyDelete
  3. aduhaI! \

    mmg saspen!

    tp better kejutkan kalau nampak tak bergerak lagi!

    ReplyDelete
  4. hehehe seb baik gerak lagi..=)

    ReplyDelete
  5. cerita nie mcm tergantung jew..x habis niew..
    ape kesudahan kepada org kat bilik depan2..:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails